gringo bandito schreef:pepi&cokie schreef:Die man hier met z'n twee knallers is nog geen zo'n slechterik hoor

(ben zelfs blij dat ie in een ander gedaante hier terug is)

.
C ...........
dat
teut hier lekker door hoor
is er toch nog iets te doen

Tuurlijk, alles wat ik heb tot nu toe heb gezegd is relevant voor mij en dat heeft vanzelfsprekend ook te maken met waar ik nu woon, ik heb het niet over het uitzicht van mijn slaapkamerbalkon of dat het nu mango seizoen is.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
( vraagje voor de schematologen

) Als zelfbouw lijkt me een hybride schakeling mooi, ik heb nog vijf qqe 03/12 buisjes liggen, als ik er daar nou een van als eind trap gebruik en die met een DDS met buffer instuur is dat een goed idee? en hoe zit het dan bv met modulatie? 'K zou ook eens op circuits-online kunnen kijken daar wordt ook veel HF besproken.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor Jinny, ik denk dat het niet zo'n punt is als de 60 mtr (5 Khz) er niet op zou zitten.
Wat maakt het uit of het nu de 817 of de 817ND is, t' zijn allebij moord rig's.
http://www.universal-radio.com/catalog/hamhf/1817.html voor wat het uitmaakt hier duidelijk de specs voor de ND en hier de specs voor de 817
http://www.universal-radio.com/catalog/hamhf/0817.html
Als je de omschrijving goed leest kun je er uit opmaken dat standaard geleverd, de TX alleen de Amateur banden ingesteld zijn en het zou logies zijn dat als je de 817 gemodificeerd hebt er qua TX freq bereik geen verschil meer is met de gemodificeerde ND.
Ook wat je zei over de eindtrap was me ook al eerder opgevallen in reviews en daar zou met de ND ietwat verbetering in zijn gebracht omdat daar andere eindtorren in zitten.
Ook dan, als je die er een keer uitblaast kun je die toch gewoon vervangen toch? en dan zet je er equivalenten in met betere eigenschappen.
73' Alexander, India Charlie