De banddruk is nog wat te weinig , maar perfect om de hele dag je platen programma te draaien.
We zitten aan de radio gekluisterd.

heb je ook onzinfilters ?radio casablanca schreef:ken wel een diesel filter
Ik denk dat betrokkenen zelf wel in de gaten hebben hoe en wat.Hans de Swan schreef:Stuur toch gewoon een PB'tje of mail naar de desbetreffende persoon i.p.v. hier straks een oorlogje uit te voeren... Vaak is daarmee veel meer te bereiken.
Jongens mag ik ook weer eens een opmerking maken?Hans de Swan schreef:Jahaa, laten we dan ook wat "FM-mentaliteit" op dit forum plaatsen door allerlei plaatjes te tonen van piraten die waardeloos bezig zijn. Heel vroom om geen naam te noemen, maar ik wed dat het merendeel hier intussen bij de ontvangstrapporten heeft zitten sneupen om te achterhalen wie dat was.
Ook leuk trouwens voor onze -niet nader geïdentificeerde- (mee)kijkertjes.
Stuur toch gewoon een PB'tje of mail naar de desbetreffende persoon i.p.v. hier straks een oorlogje uit te voeren... Vaak is daarmee veel meer te bereiken.
Bovendien valt het me tegen van sommige betweters, die zelf ook niet altijd zo braaf aan de band zaten. Soms tot ver over de grenzen toe.
Ja de modulator stond nog bij m'n pa op zolder vandaar.HendrikJan schreef:Lijkt mij wel aardig genoeg die 4 x 807 voor een EL 34.
Gespetter komt vaak door: te veel hoge tonen, vervorming (bv. door misaanpassing) en/of HF inslag.
Op het gehoor kan je het vaak wel aardig beoordelen.
Als je de hoge tonen boven 5 a 6 khz een beetje afkapt en tot max 100% moduleert, zal het nog wel loslopen.
Als je dan maar weet tot hoever die moet uitslaan,hier tot ongeveer 2 x het draaggolfvermogen.nachtrijder schreef:Ja de modulator stond nog bij m'n pa op zolder vandaar.HendrikJan schreef:Lijkt mij wel aardig genoeg die 4 x 807 voor een EL 34.
Gespetter komt vaak door: te veel hoge tonen, vervorming (bv. door misaanpassing) en/of HF inslag.
Als je de hoge tonen boven 5 a 6 khz een beetje afkapt en tot max 100% moduleert, zal het nog wel loslopen.
Oke , dan ga ik er vanuit dat ik aardig goed moduleer, en niet te veel spetter.
Ik heb hier ook zo'n SWR meter met een PEP stand, En ook die houd ik redelijk in de gaten.
2x het draaggolfvermogen? ? lijkt me wat veel van van het goede ,150% lijkt me normaalsaturnus schreef:[Als je dan maar weet tot hoever die moet uitslaan,hier tot ongeveer 2 x het draaggolfvermogen.
en idd vooral niet teveel hoge tonen erin.
Dan doe ik het goed 25 watt zender.saturnus schreef:Als je dan maar weet tot hoever die moet uitslaan,hier tot ongeveer 2 x het draaggolfvermogen.nachtrijder schreef:Ja de modulator stond nog bij m'n pa op zolder vandaar.HendrikJan schreef:Lijkt mij wel aardig genoeg die 4 x 807 voor een EL 34.
Oke , dan ga ik er vanuit dat ik aardig goed moduleer, en niet te veel spetter.
Ik heb hier ook zo'n SWR meter met een PEP stand, En ook die houd ik redelijk in de gaten.
en idd vooral niet teveel hoge tonen erin.
Als je mijn reacties in de afgelopen jaren gevolgd hebt, dan moet je wel opgevallen zijn, dat ik persoonlijk niets tegen FM-piraten heb. Wel aan de mentaliteit van het "bloaz'n" zonder veel kennis met "zwoar vermogen", zoals dat veelal plaatsvindt op de FM. Het zou jammer zijn als dat straks op de MG zou plaatsvinden. De interesse voor MG is er wel degelijk, getuige de reacties van de laatste tijd op "Welkom" van dit forum en op zich is daar niets mis mee.Cor schreef:Nou ik vind dit ook niet normaal hoor, begin van de FM clubjes ( combinaties ) op MG/KG ?
Leuke toekomst toch ?Hans de Swan schreef:Jahaa, laten we dan ook wat "FM-mentaliteit" op dit forum plaatsen door allerlei plaatjes te tonen van piraten die waardeloos bezig zijn. Heel vroom om geen naam te noemen, maar ik wed dat het merendeel hier intussen bij de ontvangstrapporten heeft zitten sneupen om te achterhalen wie dat was.
Ook leuk trouwens voor onze -niet nader geïdentificeerde- (mee)kijkertjes.