ontvangst in wezep op maandag 16 -jan - 2012.

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Plaats reactie
dolfijn
Berichten: 795
Lid geworden op: 15 mar 2009, 19:28
Locatie: (gld)

ontvangst in wezep op maandag 16 -jan - 2012.

Bericht door dolfijn »

Osaka S9 + 8/20 db op 6.305 mhz ( 15.02) mod prima nog bedankt voor de plaatjes van af die kant ( platenprogramma).

Zwarte boekanier S9 + 10 /12 db ( 16.24) mod prima ( platenprogramma op 1645 khz).
Parel van Twente S9 + 2/5 db ( 16.27) mod prima ( 1655 khz) .
Curacau S9 + 2/8 db ( 16.38) mod prima ( 1625 khz).
Digitaal S9 + 10 db ( 16.42) mod prima ( 1625 khz).
Lancia S9 + 2 db ( 16.44) mod prima ( 1635 khz ).
????? S9 + 5 db ( 16.58) mod prima ( 1651 khz) .
Grutte Pier S9 + 8 db (20.00) mod prima (platenprogramma op 1635 khz).
Albatros S9 + 18 db ( 20.10) mod prima ( platen programma op 1685 khz).
Oldtimer S9 + 12/15 db (20.55) mod prima ( platenprogramma op 1655 khz).
Zwarte Arabier S9 + 20 / 22 db (22.00) mod prima ( ff wat plaatjes op 1629 khz ).
Groeten v/d Dolfijn van uit Wezep p) .

Gebruikersavatar
Albatrosam
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 jun 2010, 21:17
Locatie: Kolonie N.w.o

Re: ontvangst in wezep op maandag 16 -jan - 2012.

Bericht door Albatrosam »

hey dolijn!

vriendelijk bedankt voor het rapport! p)
Van uut de Plaggenhut is dit de Albatros Radio.
Albatros1512am@hotmail.nl

Gebruikersavatar
grutte pier
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 okt 2009, 10:12
Locatie: friese wouden

Re: ontvangst in wezep op maandag 16 -jan - 2012.

Bericht door grutte pier »

bedankt voor je rapportje dolfijn,altijd mooi om te lezen

groeten fokke

Gebruikersavatar
Zwarte Arabier
Berichten: 262
Lid geworden op: 15 feb 2010, 12:28
Locatie: Veluwse sahara

Re: ontvangst in wezep op maandag 16 -jan - 2012.

Bericht door Zwarte Arabier »

Hoi Dolfijn,

Bedankt voor je rapport.

Groeten uit de sahara

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: ontvangst in wezep op maandag 16 -jan - 2012.

Bericht door Boomi »

Toch is het soms wel wonderlijk, want ik zat toevallig gister ook weer eens over de MG te draaien en tegelijkertijd in Iann's chatbox te loeren.
Wat mij opviel was dat Dolfijn, de Grote Pier op 1635 prima kon ontvangen terwijk ik d'r (op verschillende ontvangers) niks van kon horen. Alleen op de SDR kon ik een dun streepje zien.
Ik heb bovendien nog van antenne gewisseld tussen een dipool/inverted-V en een vertical, maar ook dat hielp niet veel.
Dit terwijl de afstand vanuit Groningen/Friesland tussen mij en Dolfijn toch niet zo heel verschillend zal zijn.
En richting Noorden heb ik toch niet veel anders dan een tweetal bomen en voor de rest alleen maar weilanden.

Het blijft toch soms gokken en raden over het hoe en waarom, maar zo blijft het wel interessant :D

Trouwens, Zwarte Boekanier, Oldtimer en Albatros ook nog ontvangen, allemaal zo rond de S9 tot S9+10 op de inverted-V.
Grappig was bovendien dat er op 1670 een Arabisch station zat met een S9+20 signaal. :u
Ik denk eerst dat ligt hier aan de ontvanger, maar ook Dr Tim en anderen konden die ontvangen.
Real Transmitters glow in the dark

dolfijn
Berichten: 795
Lid geworden op: 15 mar 2009, 19:28
Locatie: (gld)

Re: ontvangst in wezep op maandag 16 -jan - 2012.

Bericht door dolfijn »

Beste pi) pi) Albatros / grutte Pier / zwarte Boekanier bedankt voor jullie Reactie,s wordt natuurlijk erg gewaardeerd ;) .
En Boomi ik weet het niet kerel ik luister s,Avonds het liefst op mijn Spoel antenne ik heb hier ook wel draad antenne maar die trekt s,avonds teveel qrm uit de buurt aan ( Gebruik de draad ant ook voor kg band te beluisteren en dat gaat ook prima ik hoor ze wel :-) :-) ).
Maar ik heb nu andere Spoelantenne hier in de mast en die bevalt me prima vorige spoel antenne ( halve Golf pakte veel teveel buitenlanders S,avonds daar zit ik niet op te wachten kan ik beter gaan verhuizen :( :( ) .
Ik vind het raar dat jij Grutte Pier niet kon ontvangen hij zat op 1635 khz met S9 + 8db en dat is echt een mooi signaal terwijl de Zwarte Arabier op de 1630 zat met S9 + 20 db .
Dus zelf daar had grutte pier geen last van s)) .
Ik gebruik hier de ontvanger de Kenwood R- 600 omdat die hier bij de pc staat en frequentie teller heeft maar als ik mag kiezen dan is mijn philips 793 tuner versterker nog veel beter wat ontvangst betreft maar ik wil niet steeds naar de studio lopen en deze ontvanger is anoloog dus moet ik de frequentie steeds schatten soms de kenwood ff mee naar de studio alleen om frequentie te bepalen als ik op de philips luister deze ontvanger heeft afstemmeter van 0 tot 100% .
Ik denk dat ie daar toch iets niet voor elkaar heb weet jou locatie niet maar als jij zoveel moeite moet doen voor ontvangst dan is er toch iets niet oke misschien ergens vocht in antenne systeem daar ;dn .
Maar er kan d,r maar een de beste wezen :a :L .
Ik hoor ze wel is hier ook best wel stuk minder geweest .
Maar nu alles voor elkaar hier ga ook niet meer veranderen het is mooi geweest ik geloof het wel .
Boomi groeten uut wezep d) . p)

radio luxemburg
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 sep 2011, 10:00

Re: ontvangst in wezep op maandag 16 -jan - 2012.

Bericht door radio luxemburg »

hihihihihi t)

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: ontvangst in wezep op maandag 16 -jan - 2012.

Bericht door Boomi »

dolfijn schreef:Ik denk dat ie daar toch iets niet voor elkaar heb weet jou locatie niet maar als jij zoveel moeite moet doen voor ontvangst dan is er toch iets niet oke misschien ergens vocht in antenne systeem daar
Nou, haha, zou zo maar kunnen.
Maar dan is dat er onderhand wel uitgestoomd. 8)

Dat de meeste stations minder afstemming hadden, dat was wel verklaarbaar omdat ik op dat moment via de KG dipool zat te ontvangen.
Wat mij namelijk verbaasde was dat ik alle station prima mee kon krijgen (omdat er ook veel minder ruis/QRN was), behalve dan die Grutte Pier.

Maar ja, datzelfde geldt voor stations met (bijna) dezelfde antenne en aarde,
waarbij op hetzelfde tijdstip en vermogen de een veel beter in Duitsland de ander veel beter in England is te ontvangen.
Ik gooi het voorlopig maar op de grondsoort een bepaalde richting op en/of de invloed van bomen/bossen vlakbij. Wie het weet mag het zeggen. :v
Real Transmitters glow in the dark

Atlantis N.W.O
Berichten: 2923
Lid geworden op: 30 mei 2007, 21:32

Re: ontvangst in wezep op maandag 16 -jan - 2012.

Bericht door Atlantis N.W.O »

d,r uit GESTOOMD :u
of weet ik iets niet.....

Gebruikersavatar
Nora
Berichten: 913
Lid geworden op: 28 jun 2010, 04:08

Re: ontvangst in wezep op maandag 16 -jan - 2012.

Bericht door Nora »

Dat betekent dat Boomi genoeg vermogen heeft om z'n water in de coax te verdampen.

Stel er zit 1 liter water achter Boomi's pluggen...
Om 1 liter water aan de kook te brengen is 420 kilojoule nodig.

Dat is gelijk aan 420 kilowatt per seconde.

Er staat helaas niet bij hoe snel Boomi z'n water kookt... :L
Wij zijn allemaal 100%..... 100% prettig gestoord....

dolfijn
Berichten: 795
Lid geworden op: 15 mar 2009, 19:28
Locatie: (gld)

Re: ontvangst in wezep op maandag 16 -jan - 2012.

Bericht door dolfijn »

:D :D ja boomi ie bent een vreemde water koker hihi (lol) .
Maar kan ook wel wezen dat ik zo dicht bij de spoorlijn woon ongeveer 20 meter vanaf spoorlijn wat ontvangst beftreft ik weet het niet :u .
Maar het gaat prima nu vanaf mien kant wat ontvangst betreft s)) .
Ik heb hier de boel voor elkaar wat ontvangst betreft :o :o .
Groeten uut Wezep p) .

Plaats reactie