zondagmorgen bij Apollo815 uit alkmaar ontvangsten.

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Plaats reactie
peter alkmaar
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 apr 2009, 12:30

zondagmorgen bij Apollo815 uit alkmaar ontvangsten.

Bericht door peter alkmaar »

Hallo allemaal.
een regenachtige zaterdagavond in alkmaar, en de baro op de ontvanger , zeer goed aan de band zo besloot ik de zaterdag.
op zondagmorgen vroeg uit de veren, om even te luisteren, een zonnige dag, en om 9.30 uur al 18 graden.

rond 7 uur armada aan de band, ongeveer 1660kc.
erg goed met een afstemming tussen de 50 en 70 procent.
modulatie was weer prima, ook hoorde ik de plaat peter even voorbijkomen , speciaal voor de Apollo815....
dank voor de plaat Armada.

Henny veldwijk ook ontvangen, draaggolf was 10 tot 15 procent, en modulatie was met knop kwart los prima te volgen.

Zonnester Radio, afstemming om 7.30 uur tussen de 50 en 60 procent.
modulatie was prima, vroeg in de morgen iets fading, later nagenoeg weg, ontvangst was om 9.30 uur rond 40 procent.

telstar radio, goed te volgen draaggolf was 22 procent , modulatie goed.

Monte Carlo 30 procent afstemming, luid en duidelijk, ik heb het rapport prima kunnen volgen (bedankt )

Orion, 30 procent afstemming, ook jou modulatie prima en sterk gemoduleerd.

Radio Santana, afstemming 28 procent, en zoals altijd is je modulatie dik in orde, bedankt voor je rapport voor de apollo ik ben blij dat ik er weer doorkwam.

Mathilde radio: 25 procent draaggolf de modulatie was heel goed te nemen in goede kwaliteiten.

Blauwe Piraat: 15 tot 20 procent draaggolf, modulatie prima, en geheel zeer netjes gemoduleerd.

Quicksilver radio: 10 procent draaggolf, niet al te veel draagolf maar wel goed te horen hier.

Back Arrow : 18 procent draaggolf, modualtie was goed te horen iets fading op signaal.

dit waren de rapporten voor zondagmorgen 3 oktober in alkmaar.
alle stations werden ontvangen op een philips buizenradio, met signaalmeter waar de waddenzeezender 100 procent doorkomt.( gepiekt)
de antenne is een helical .
allemaal de groeten van de Apollo815, ik wil iedereen bedanken voor het gebrachte rapport voor mij, en dat jullie even na de zonnester de band hebben vrijgehouden, zodat ik er ook doorkwam bij jullie.

Gebruikersavatar
Mr BA
Centurion II
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:25
Locatie: Hunebed Drenthe

Re: zondagmorgen bij Apollo815 uit alkmaar ontvangsten.

Bericht door Mr BA »

Bedankt Peter, jij was ook goed te nemen hier!

Mr BA
p)

Gebruikersavatar
MATHILDE RADIO
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 mar 2009, 19:56
Locatie: meppel

Re: zondagmorgen bij Apollo815 uit alkmaar ontvangsten.

Bericht door MATHILDE RADIO »

APOLLO 815


Afbeelding

VOOR HET ONTVANGST RAPPORT

JE WAS HIER OOK GOED TE ONTVANGEN MET 20 %

GROETJES VAN DE MATHILDE RADIO

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: zondagmorgen bij Apollo815 uit alkmaar ontvangsten.

Bericht door Boomi »

Ah, mooie rapportage, Peter Alkmaar.
Vooral de extra commentaren vind ik altijd erg leuk om te lezen.

Heel klein puntje, misschien kan je de volgende keer ook nog (ruwweg) het tijdstip vermelden.
Dit om te voorkomen dat mensen kwa afstemming op het verkeerde been worden gezet.
Voor en na zonsopkomst/ondergang kan er behoorlijk verschil in signaal zijn voor hetzelfde station. Vooral op wat meer afstand.
Real Transmitters glow in the dark

monte carlo
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 sep 2008, 23:33

Re: zondagmorgen bij Apollo815 uit alkmaar ontvangsten.

Bericht door monte carlo »

Hallo Peter.

bedankt voor je rapport. je was hier goed te ontvangen 10 tot 15 procent draaggolf en de sterke modulatie
gaf de doorslag. prima.

groetjes Gerard. Almelo.

Jan Willem
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 jul 2008, 17:21
Locatie: Lemelerveld
Contacteer:

Re: zondagmorgen bij Apollo815 uit alkmaar ontvangsten.

Bericht door Jan Willem »

Hallo Peter

Bedankt van je ontvangst rapport op het forum, en qso rapport op de feq

Jij kwam hier ook goed door en draaggolf was +- 10/15 % Time +- 07,30 uur
in enkele schommelingen was je helemaal van de feq verdwenen

Groeten van Jan Willem

peter alkmaar
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 apr 2009, 12:30

Re: zondagmorgen bij Apollo815 uit alkmaar ontvangsten.

Bericht door peter alkmaar »

Hallo Allemaal,
bedankt voor de vele reacties, ook voor de complimenten over het stukje wat ik gescheven heb alhier.
het was echt een genoegen om jullie weer te horen deze zondag, en dat een ieder de afstand amateurs ook even gelegenheid heeft gegeven in te kunnen schakelen.
graag tot horens van Peter , de Apollo815.

Pacman
Ere lid
Berichten: 4889
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:28

Re: zondagmorgen bij Apollo815 uit alkmaar ontvangsten.

Bericht door Pacman »

peter alkmaar schreef:Hallo allemaal.
een regenachtige zaterdagavond in alkmaar, en de baro op de ontvanger , zeer goed aan de band zo besloot ik de zaterdag.
op zondagmorgen vroeg uit de veren, om even te luisteren, een zonnige dag, en om 9.30 uur al 18 graden.
rond 7 uur armada aan de band, ongeveer 1660kc.
erg goed met een afstemming tussen de 50 en 70 procent.
modulatie was weer prima, ook hoorde ik de plaat peter even voorbijkomen , speciaal voor de Apollo815....
dank voor de plaat Armada.
Henny veldwijk ook ontvangen, draaggolf was 10 tot 15 procent, en modulatie was met knop kwart los prima te volgen.
Zonnester Radio, afstemming om 7.30 uur tussen de 50 en 60 procent.
modulatie was prima, vroeg in de morgen iets fading, later nagenoeg weg, ontvangst was om 9.30 uur rond 40 procent.
telstar radio, goed te volgen draaggolf was 22 procent , modulatie goed.
Monte Carlo 30 procent afstemming, luid en duidelijk, ik heb het rapport prima kunnen volgen (bedankt )
Orion, 30 procent afstemming, ook jou modulatie prima en sterk gemoduleerd.
Radio Santana, afstemming 28 procent, en zoals altijd is je modulatie dik in orde, bedankt voor je rapport voor de apollo ik ben blij dat ik er weer doorkwam.
Mathilde radio: 25 procent draaggolf de modulatie was heel goed te nemen in goede kwaliteiten.
Blauwe Piraat: 15 tot 20 procent draaggolf, modulatie prima, en geheel zeer netjes gemoduleerd.
Quicksilver radio: 10 procent draaggolf, niet al te veel draagolf maar wel goed te horen hier.
Black Arrow : 18 procent draaggolf, modualtie was goed te horen iets fading op signaal.
dit waren de rapporten voor zondagmorgen 3 oktober in alkmaar.
alle stations werden ontvangen op een philips buizenradio, met signaalmeter waar de waddenzeezender 100 procent doorkomt.( gepiekt)
de antenne is een helical .
allemaal de groeten van de Apollo815, ik wil iedereen bedanken voor het gebrachte rapport voor mij, en dat jullie even na de zonnester de band hebben vrijgehouden, zodat ik er ook doorkwam bij jullie.
De meesten wel ontvangen.
Maar hoe laat begint de 'vroege-rapport-ronde' Apollo?
Want ik hoorde de Armada al voor 7 uur aan de band.
Hij riep en hij riep maar, later begaf zijn stem het nog bijna. :L

PS: De Zonnester zit nu in Polen voor de ontvanger?

Groet,

RP(i) ;)
Pacman (Ere lid) hoort nog steeds veel...

Plaats reactie