ontvangst in wezep ff een test met dipoolant 7-aug .

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Gesloten
dolfijn

ontvangst in wezep ff een test met dipoolant 7-aug .

Bericht door dolfijn »

Beste mensen ik heb vandaag ff een dipool antenne bij mijn broertje in de weilanden gespannen voor de am -band uiteraard .
Het midden punt was het hoogte punt ongeveer twee en een halve meter boven het maaiveld .
Het aanspannen v/d draden viel een beetje tegen i.v.m bamboe stokken als vaste punten de draad hangde behoorlijk door maar dat mocht de pret niet drukken .( De bamboe stokken bogen behoorlijk door dus de draad hangde soms net 50 cm boven het maaiveld dit kwam door de lengte v/d ant 90 meter lang .
Maar toen gingen we kijken of het nog een beetje wou ontvangen .
We hebben geluisterd van 14.00 uur tot 15.05 uur .
De blauwe sterre S9 + 20db mod prima .
Sylvania ( zwolle ) S9 +25 db Mod was niet goed en jij zat meerdere malen op de band 3X was jij zo te ontvangen boven de 1600 khz .
Studio friesland had hier ook nog een afstemming van S9 +8db mod was prima en dat was om( 14.03 uur ) .
We zijn er mee gestopt want er kwamen voorbij gangers kijken die dachten wat gebeurd daar nou weer in het weiland was ff leuk om te doen en ben goed tevreden over de antenne .
Waddenzee had nog een S9 + 12 db .
Als alles een beetje mee zit komt dit alles nog in een mast van 55 meter hoogte .
Dit alles is ontvangen op communicatie ontvanger de kenwood r- 600 + dipool ant van 90 meter .
Dit was het weer vanuit wezep ( Gelderland ) .
Gr v/d dolfijn p) .

studiofriesland

Re: ontvangst in wezep ff een test met dipoolant 7-aug .

Bericht door studiofriesland »

Dat kan nog wat worden dus wanneer de antenne op hoogte hangt. Ben nu al erg tevreden met de afstemming. Wat zal het gaan worden?? Hetzelfde op lokaal?

Het rapport wordt erg gewaardeerd Dolfijn. Ik had wat problemen met mijn audio door een kapotte versterker. Hoop dat het weer als vanouds moduleerd en klinkt.

Graag tot een volgend rapport!!!

s)

Pacman
Ere lid

Bericht door Pacman »

dolfijn schreef:Beste mensen ik heb vandaag ff een dipool antenne bij mijn broertje in de weilanden gespannen voor de am -band uiteraard .
Het midden punt was het hoogte punt ongeveer twee en een halve meter boven het maaiveld .
Het aanspannen v/d draden viel een beetje tegen i.v.m bamboe stokken als vaste punten de draad hangde behoorlijk door maar dat mocht de pret niet drukken .( De bamboe stokken bogen behoorlijk door dus de draad hangde soms net 50 cm boven het maaiveld dit kwam door de lengte v/d ant 90 meter lang .
Maar toen gingen we kijken of het nog een beetje wou ontvangen .
We hebben geluisterd van 14.00 uur tot 15.05 uur .
De blauwe sterre S9 + 20db mod prima .
Sylvania ( zwolle ) S9 +25 db Mod was niet goed en jij zat meerdere malen op de band 3X was jij zo te ontvangen boven de 1600 khz .
Studio friesland had hier ook nog een afstemming van S9 +8db mod was prima en dat was om( 14.03 uur ) .
We zijn er mee gestopt want er kwamen voorbij gangers kijken die dachten wat gebeurd daar nou weer in het weiland was ff leuk om te doen en ben goed tevreden over de antenne .
Waddenzee had nog een S9 + 12 db .
Als alles een beetje mee zit komt dit alles nog in een mast van 55 meter hoogte .
Dit alles is ontvangen op communicatie ontvanger de kenwood r- 600 + dipool ant van 90 meter .
Dit was het weer vanuit wezep ( Gelderland ) .
Gr v/d dolfijn p) .
Jammer dat jullie nergens mee konden vergelijken!
Bijv. met een eindgevoede draad of een spoelantenne.
Dat zou handig zijn. :D

Misschien iets voor een andere keer...

Succes,

RP(i) ;)
Pacman (Ere lid) hoort nog steeds veel...

dolfijn

Bericht door dolfijn »

Hallo pacman nee ik kan inderdaad nergens mee vergelijken is een andere locatie hemels breed is het een paar kilometers verder .
Ik heb daar nog nooit een middengolf ant getest wel veel fm antenne,s maar dat was vroeger in de jaren 70 .
Maar ik woon in een woonwijk en mijn broertje woont mooi vrij dus gaan we daar nog wel vaker expermiteren met antenne,s maar eerst moet de mast geplaatst worden is een kantel schuif mast van 55 meter als dat zover is gaan we pas echt mee doen misschien hoor je mij nog wel eens op de middengolf wie weet .
Gr vanuit wezep ;) p) .

peter alkmaar

Bericht door peter alkmaar »

mooi om je bevindingen te horen aan die kant dolfijn, daar hebben we wat aan op het forum.
inderdaad al zou je wat kunnen vergelijken met andere antennes zou het mooi zijn.
alhoewel de dipool in de avonden veel beter zal werken als een helical, in elk geval hou ons op de hoogte, succes met testen groeten van Apollo815 .

Gesloten