hey,
dank voor het warme welkom
Ik was hiervoor enkel maar een lezer, vragen stellen moest niet echt omdat de meeste vragen al gevraagd zijn.
Andere technische zaken zijn dan weer zo ingewikkeld
Maar nu ik zelf (weer) op middengolf actief wil zijn met klein vermogen is deze site echt wel een must!
Zelf ingewikkelde zenders in elkaar flanselen dat zal helaas nooit lukken vrees ik, ik heb echt wel bewondering voor jullie techneuten hoor
maar als belg gaat het men petje vaak te boven
Ik heb al een spoelantenne gemaakt met op de spoel zelf aftakkingen om makkelijk aan de frequentie aan te passen en ALS ik OOIT aan een zenderke geraak kan ik dat ding eindelijk uittesten
Ik zal binnenkort foto's plaatsen, evenals de antennelokatie (op het dak van een metalen garagebox)
Ik wil wel werken met een zg 'fet'-zender, niet met buizen dat is me te moeilijk en niet zo makkelijk op te sturen
Hier in Vlaanderen kennen we geen inlandse midden/kortegolf piraten

ik ben helaas op de verkeerde plek geboren.
Ik stuur soms ook ontvangstraporten door (laast nog aan Blauwe en Zeepiraat) maar ik heb geen gesofisticeerd luistermateriaal, alleen maar enkele éénvoudige draagbare radio's waarvan één met korte golf.
Ik heb de radios zelf bijgetuned om wat verder in de band te geraken
Om de piraten nog beter te onvangen heb ik een truckje: ik sta in de buurt van men zelfdragende mast of ik hou men ontvangertje ertegen en de ontvangst is al een stuk beter

(TIP)
groetjes
buurmannen en vrouwen