Bavaria & Montoya

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Gesloten
Rebecca

Bavaria & Montoya

Bericht door Rebecca »

Vanmorgen weer mogen genieten van de plaatjes van de Bavaria, die een stuk sterker en harder binnenkwam dan de Montoya op 1512khz.

De modulatie klinkt minder vol dan anders, maar opzich is dit kwestie van voorkeur. De spraak klinkt naar mijn personnlijke smaak niet mooi, maar is we duidelijk verstaanbaar. (komt denk ik door de blikkerige galm) IK luisterde in de huiskamer op de oude Aristona buizenbak met interne antenne.

Nu staat de Montoya aan. Niet sterk als De Bavaria, maar wel een mooie volle modulatie. Spraak mag in verhouding met de muziek iets harder.

Henk

Pacman
Ere lid

Re: Bavaria & Montoya

Bericht door Pacman »

Radio Sylvania schreef:Vanmorgen weer mogen genieten van de plaatjes van de Bavaria, die een stuk sterker en harder binnenkwam dan de Montoya op 1512khz.
De modulatie klinkt minder vol dan anders, maar opzich is dit kwestie van voorkeur. De spraak klinkt naar mijn personnlijke smaak niet mooi, maar is we duidelijk verstaanbaar. (komt denk ik door de blikkerige galm) IK luisterde in de huiskamer op de oude Aristona buizenbak met interne antenne.
Nu staat de Montoya aan. Niet sterk als De Bavaria, maar wel een mooie volle modulatie. Spraak mag in verhouding met de muziek iets harder.
Henk
Helaas kon ik De Bavaria hier vanmorgen voor 10.30 uur écht niet horen. :L
Voor +/-10.30 uur hoorde ik een fluitje onder de Spanjaard op 1476 khz, die hier 's morgens nog lang is te horen.
Later hoorde ik dat de Bavaria op 1478 khz zat....
Hij kan (voor mij) beter de andere kant 'opschuiven'....
Zo ongeveer rond 1471 khz, maar dan zal ik nog op standje 'smalband' moeten luisteren om De Bavaria hier te horen!
De Montoya kwam hier redelijk door op 1512 khz.
Zat vanmorgen eerst wel een USA station tegenaan te drukken op 1510 khz, later op de morgen ging het beter.

Good DX,

RP(i) ;)
Pacman (Ere lid) hoort nog steeds veel...

Gesloten