ont dinsdagavond:
-
ont dinsdagavond:
1646 de vrolijke mijnwerker ( 22.40 uur)
1647 kristal ( twente) ( 22.45 uur)
1647 kristal ( twente) ( 22.45 uur)
Re: ont dinsdagavond:
kristal en vrolijke mijnwerker hier ook goed meegekregen heb hun nog even raport gebracht ze konden me wel horen ook de muziek en spraak moeisaam veel in de vading alleen mijn roepnaam konden bijde stations niet horen dus bij deze wil ik laten weten dat ik dat was. radio pcn pieter. mochten julie dit lezen. met 40 watt pep en spoel antenne op 6 meter tussen de bomen en huizen in vanuit de achterhoek.
m.v.g. pieter
m.v.g. pieter
http://lokaleomroepdoetinchem.nl ook voor als u een website wilt hebben neem gerust contact op met mij
hallo pieter
nog bedankt voor je rapport en info, met 40 watt moet het toch wel iets
sterker kunnen, ik kon je ontvangen maar meer ook niet, ok bedankt en succes

Sorry, moet me d`r even tegen aan bemoeienkristal schreef:hallo pieter

Niet met een spoelantenne op 6mtr. hoogte lijkt mij zo. Dan werken die dingen niet zo goed. Gezien de omstandigheden denk ik dat je het niet verkeerd doet Pieter. Probeer die antenne nog een paar meter hoger te krijgen dan werkt als een tierelier.
Suc6, Henk
@ radio kristal. bedankt voor de reactie. ik wilde het ff proberen en de zender was nog niet al te warm ben al lang blij dat je me hoorde:D
@ sylvania
ik kan de spoelantenne wel hoger maken maar er komt binnenkort hier een draadantenne te hangen dus vandaar dat ik niks meer aan de spoelantenne doe. en hij staat eigelijk niet eens gepiekt op de 1657 dus het gaat beter als ik dacht.
pieter
@ sylvania
ik kan de spoelantenne wel hoger maken maar er komt binnenkort hier een draadantenne te hangen dus vandaar dat ik niks meer aan de spoelantenne doe. en hij staat eigelijk niet eens gepiekt op de 1657 dus het gaat beter als ik dacht.
pieter
http://lokaleomroepdoetinchem.nl ook voor als u een website wilt hebben neem gerust contact op met mij
In dat geval zou ik die spoelantenne goed bewaren Pieter, zo slecht kan hij niet zijn. Rond oudjaar kwam je immers ook overal binnen?
Moet je na gaan wat hij doet op de juiste frequentie en hoogte, je bent verder dan je ooit geweest bent
Henk
Moet je na gaan wat hij doet op de juiste frequentie en hoogte, je bent verder dan je ooit geweest bent

Henk
hoor er ook wel 1 met een spoelantenne op 2 meter en die heeft zeker rapportjes gehad van 100km+ 

Ja, ik snap het ook niet helemaal.Herman schreef:hoor er ook wel 1 met een spoelantenne op 2 meter en die heeft zeker rapportjes gehad van 100km+
Tegenwoordig moet iedereen ineens weer zo nodig een draad antenne

Real Transmitters glow in the dark
Ik snap het ook niet, volgens mij maakt het geen bal uitBoomi schreef:Ja, ik snap het ook niet helemaal.Herman schreef:hoor er ook wel 1 met een spoelantenne op 2 meter en die heeft zeker rapportjes gehad van 100km+
-
het maakt wel iets uit ik draai hier met een spoelantenne maar s'avonds draai je toch niet zo hard met een spoelantenne als iemand met een draad antenne
zal wel liggen aan het verticaal en horizontaal stralen
zal wel liggen aan het verticaal en horizontaal stralen
stel niet uit tot morgen wat je vandaag door een ander kunt laten doen NIEUW SMS NUMMER 06 85 09 45 60
Het valt me wel op dat twee niet nader te noemen stations tegenwoordig bij dr Tim ook af en toe in de vijfjes vallenjanneman schreef:Ik snap het ook niet, volgens mij maakt het geen bal uit

Hij moet eens iets meer variatie in zijn logs brengen. Het is tegenwoordig meestal alleen nog maar 44444.
De lol gaat er zo op MG wel een beetje af.

Ik zeg niet dat het niet kan Herman, maar over het algemeen beginnen die spoelantennes zoals wij piraten in de bebouwing gebruiken pas een beetje te stralen vannaf een meter of 12 hoogte. Als je wat vrijer woont en je antenne vrij zicht heeft wil het mischien ook wel een stuk lager. In dat geval kan je waarschijnlijk ook een redelijk HF aarde radialen weg spannen, wat ook weer de nodige invloed op die antennes heeft.Herman schreef:hoor er ook wel 1 met een spoelantenne op 2 meter en die heeft zeker rapportjes gehad van 100km+
Maar waar het mij vooral omging is dat Pieter naar veel pech eindelijk een antenne heeft die een beetje straalt. En dat hij niet op het verkeerde been word gezet door een rapport van iemand die niet helemaal op de hoogte kon zijn van zijn situatie.
Henk
ik denk hoe hoger die spoel antenne hoe beter.
maar er zit er een in almelo met eenhoogte van 2 meter en die draaid toch wel een paar km weg.
echter het vermogen is ook zo`n 16 db meer denk ik.
ik denk zelf dat vooral met die 40 watt en die 2 meter hoogte het niet altijd goed gaat, op goede condities na natuurlijk.
groeten Henk
maar er zit er een in almelo met eenhoogte van 2 meter en die draaid toch wel een paar km weg.
echter het vermogen is ook zo`n 16 db meer denk ik.
ik denk zelf dat vooral met die 40 watt en die 2 meter hoogte het niet altijd goed gaat, op goede condities na natuurlijk.
groeten Henk
-
heb ook al een paar gezien, kleine spoel op 2 meter
hoogte maar wel met een grote straler.
plm een meter of 12.
en heel veel radialen op een kleine ruimte.
hoe hij gevoed word kon ik niet zien.
hoogte maar wel met een grote straler.
plm een meter of 12.
en heel veel radialen op een kleine ruimte.
hoe hij gevoed word kon ik niet zien.
tja ben al lang blij dat het ding idd een beetje wil stralen. nog ongeveer 6 meter en dan kom ik boven de bomen uit maar als ik z'n hoge mast er neerzet week niet wat de buurt er van vind. iets van een kokermast zou wel kunnen z'n ding van 18 meter ofzow 3 x 6 meter. wet niet of er toevallig iemand is die nog z'n mast heb staan?
pieter
pieter
-
Henk ik weet zeker dat op deze antennes 1kw of meer op staat .
in de stad dus.
in de stad dus.
harmonicaatje schreef:Henk ik weet zeker dat op deze antennes 1kw of meer op staat .
in de stad dus.

Tja, met 1kw moet er altijd wel een signaal uitkomen.
Maar of het rendement optimaal is??

Ben nu wel nieuwschieriig naar wie die piraat is.
-
Boomi schreef:Ja, ik snap het ook niet helemaal.Herman schreef:hoor er ook wel 1 met een spoelantenne op 2 meter en die heeft zeker rapportjes gehad van 100km+
Ik ben weer terug op DE SPOELANTENNE Boomie.
Zelfde systeempje waneer je mij van de zomer mee kreeg daar in italie.
In theorie een dummy op een stokje maar werkt hier toch fijn.
Tja, de ene draad-antenne is de andere niet en de ene spoel-antenne ook de andere niet.
Het kan natuurlijk voor iedereen weer anders uitpakken.
Kwestie van testen en uitproberen.
Het kan natuurlijk voor iedereen weer anders uitpakken.
Kwestie van testen en uitproberen.