Aan de lage band kant.
Aan de lage band kant.
Hier, aan de lage band kant (met dank aan de Baro voor de uitleg), zoeven ontvangen:
1635 Utopia, S9+65dB, goede modulatie en kwaliteit, nagalm mag van mij wel wat minder.
1645 Schaduwjager, S9+30 tot 50dB, zeer sterk en prima modulatie, wel oppassen dat het niet al te vaak over de 100% gaat.
1640 ??, S9+40dB, Twijfelachtige modulatie, af en toe te weinig hoog/laag en stuurt veel te veel in.
Trouwens deze laatste begint zomaar plaatjes te draaien op/rond dezelfde frequentie. Nou ja, zal wel zo moeten..
1620, Tower Radio, S9+10dB met 60dB verzwakking, modulatie kan harder, modulator lijkt me tikkie aan de lichte kant.
1635 Utopia, S9+65dB, goede modulatie en kwaliteit, nagalm mag van mij wel wat minder.
1645 Schaduwjager, S9+30 tot 50dB, zeer sterk en prima modulatie, wel oppassen dat het niet al te vaak over de 100% gaat.
1640 ??, S9+40dB, Twijfelachtige modulatie, af en toe te weinig hoog/laag en stuurt veel te veel in.
Trouwens deze laatste begint zomaar plaatjes te draaien op/rond dezelfde frequentie. Nou ja, zal wel zo moeten..
1620, Tower Radio, S9+10dB met 60dB verzwakking, modulatie kan harder, modulator lijkt me tikkie aan de lichte kant.
Laatst gewijzigd door Boomi op 03 jan 2010, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Real Transmitters glow in the dark
Re: Aan de lage band kant.
ha haBoomi schreef:Hier, aan de lage band kant .

0 Hz is laag en 100 MHz is hoog, toch?
En dan zou het op de middengolf net andersom zijn?

Grappenmakers......
Vriendelijke groeten,
Theo
Wees jezelf.
Er zijn al zoveel anderen.
Sent from my laptop using Windows
Theo
Wees jezelf.
Er zijn al zoveel anderen.
Sent from my laptop using Windows
Ik heb het idee dat De Schaduwjager de laatste tijd wat harder geworden is, vooral in modulatie druk. Maar bij mij veranderd op dit moment steeds van alles, kan het dus niet met 100% zekerheid zeggen.
Henk
Henk
Ja, ha, ha, zo dacht ik ook altijd.Thee schreef:0 Hz is laag en 100 MHz is hoog, toch?

Blijkbaar zijn de oudjes nog op de 'meterbanden' georienteerd...
@Sylvania: Ja, blijkbaar doet z'n nieuwe ...antenne het niet slecht.

Thee schreef: En dan zou het op de middengolf net andersom zijn?![]()
Grappenmakers......
Pak een willekeurige huistuin en keuken radio uit de jaren 30 tot 70 en de schaal gaat in de meterbanden. Wat zou dan de hoge band zijn en wat de lage band.
Wie is hier nou de grappenmaker

Als je altijd vooruit hebt gelopen, ga je toch niet een keer achteruitlopen.
Zodra doorzien wordt wat tijdelijk is en wat de oorspronkelijke staat is, is er geen kennis meer nodig
Ja, ik vind ook dat de moderne Yeasu's en dergelijke ook weer gewoon de golflengte in meters moeten aangeven op het display.Tom schreef:Als je altijd vooruit hebt gelopen, ga je toch niet een keer achteruitlopen.
En niet zoiets nieuwerwets als 'frequentie'. Wat is dat nu toch weer, zo raak ik ook in de war.

Boomi bedankt maar weer.En aan de modulatie wordt gewerkt.
- Eldorado
- Contacteer:
Nee die sinpo's dat is watBoomi schreef:Ja, ik vind ook dat de moderne Yeasu's en dergelijke ook weer gewoon de golflengte in meters moeten aangeven op het display.Tom schreef:Als je altijd vooruit hebt gelopen, ga je toch niet een keer achteruitlopen.
En niet zoiets nieuwerwets als 'frequentie'. Wat is dat nu toch weer, zo raak ik ook in de war.

Ja, daar zeg je ook zo wat.Eldorado schreef:Nee die sinpo's dat is wat
Iedereen heeft toch altijd 44444.
Dat schiet lekker op