Zendertje ASCONA was vanmiddag aan het testen op de Langegolf op 927 KHz.
Hij kwam bij mij met S9+30db ruis en storing vrij binnen [gericht] op mijn Rafansysloop op 13m hoogte.
Op mijn insite home made loop ook nog met een dikke S9. Ook daarop geen ruis of andere storingen kunnen waarnemen, glashelder !!
Het ruis nivo naast 927 KHz was ongeveer S3 maximaal.
Erg netjes Martin
Misti Radio schreef:Zendertje ASCONA was vanmiddag aan het testen op de Langegolf op 927 KHz.
Hij kwam bij mij met S9+30db ruis en storing vrij binnen [gericht] op mijn Rafansysloop op 13m hoogte.
Op mijn insite home made loop ook nog met een dikke S9. Ook daarop geen ruis of andere storingen kunnen waarnemen, glashelder !!
Het ruis nivo naast 927 KHz was ongeveer S3 maximaal.
Erg netjes Martin
pacman, ik hoop dat je mij ook eens ontvangt ik zal mischien vanavond nog even inschakelen maar ik zit meestal niet zo lang aan de band vanmiddag ook maar een uurtje..
mischien ga ik nog wel "hoger" in de band heb even zitten loeren maar de langegolf is nog wel aardig druk he... maar dan moet ik ook een spoel in de antenne, ach eerst maar eens kieken wat dit word.
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Jullie hebben gelijk mannen, maar de prestatie is er niet minder om toch ???? Tja, dat kan gebeuren in mijn entousiasme. Sorry voor de verwarring. Ik had zo laag nog nooit een PIRAAT gehoord eigenlijk maar heb er ook nooit op gelet.
Misti Radio schreef:Jullie hebben gelijk mannen, maar de prestatie is er niet minder om toch ???? Tja, dat kan gebeuren in mijn entousiasme. Sorry voor de verwarring. Ik had zo laag nog nooit een PIRAAT gehoord eigenlijk maar heb er ook nooit op gelet.
Misti Radio schreef: Ik had zo laag nog nooit een PIRAAT gehoord eigenlijk maar heb er ook nooit op gelet.
Die zijn/waren er ook niet zoveel, maar toch: in de jaren 70 zaten Rozetta, Nolan, en hier uit de regio Zware storm ook laag in de freq. Deze laatste zat ook ergens rond 900 khz als ik me goed herinner.
Er zaten (soms) wel meer stations zo laag maar kan me hun naam zo niet meer herinneren.
Zelf heb ik nog regelmatig een qso met 'Zware storm' gehad.
Ff de TU3b onder de zender schuiven, enorme spoel aan de antenne en het werkte ook nog prima!
En dan was er in het westen van het land nog Radio Mercurius (later Radio Unique), Radio Bellevue (771 kHz), in 1974 was er op 31 Augustus Radio 538 (toen al) op 557 kHz.
Radio Sylvania (Kampen) zat op 792 kHz.
En dat waren jongens die niet met de TU3B zaten.
Ik heb zelf een hele tijd met de TU3B gedraait. Later, met aanzienlijk minder vermogen, meet een 3 traps Tx met een 6DQ5 (exiter met een Clapp Oscillator).
Mooie tijden! (En nog bedankt voor het rapport Radio Schotland)
haha het brengt wat teweeg mooi man.. ik moet eigenlijk alleen mijn eindtrap wat beter aanpassen voor die lage frequenties, moet een andere spoel in het pi-filter maken.
maar dat komt wel goed, wikkel hem mischien meteen wel zo groot dat ik nog "lager" kan.. of voor de oud gedienden "hoger op "
het jammere is alleen dat als ze met een spoel antenne voor 1500+ of 1600+ ontvangen dat de signaal sterktes niet echt "eerlijk"meer zijn maar het werkte wonder wel.
groeten en tot binnenkort;)
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren