Albert R.S.I. schreef:Wel verbazend, want van Klaus & John (Misti) in de chat kreeg ik te horen dat het veel te breed was.
Nouhou, daar kan je niet altijd alles van op aan.
Wanneer je audio filtering gebruikt en (via een SDR) gecontroleerd of het signaal ook echt smalbandig is, dan kan het zijn dat het ligt aan de ontvanger aan de andere zijde.
Wanneer daar geen goede of alleen zeer brede filters in zitten, dan kan men b.v wel op 6125 afgestemd zijn, maar dan nog krijgt men signaal van 6105 binnen (ook al loopt dat maar van 6100 tot 6110), dus men klaagt over 'veel te breed'.
Sommige duitse DX'ers hebben daar wel een handje van en daarnaast balen ze volgens mij van sterke stations. Omdat ze dan geen nieuwe (en meestal zwakkere) stations kunnen loggen.
Wanneer ik dan weer eens zo iets lees op de chat of zo, dan kan ik bijna altijd op een Perseus ergens in de buurt daar in Dld, dat zwakke station best wel meekrijgen.
Koop eerst eens beetje redelijk ontvanger voor je gaat lopen klagen denk ik dan op mijn beurt. Maar ja, dat is schoppen tegen het zere been, oei, oei...
Aan de andere kant, wanneer iemand zowiezo al breed zit, dan helpt daar geen enkele ontvanger aan, hoe duur ook.
Maar tegenwoordig zitten de sterkere stations ook niet meer rond de 6300 heb iik het idee, dus is er ook geen probleem.