Draaggolf op 1630khz

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rebecca
Berichten: 2470
Lid geworden op: 26 nov 2007, 17:32
Locatie: Zwolle

Draaggolf op 1630khz

Bericht door Rebecca »

Zat ik vanmorgen op 1640 naar de Arianne`s plaatjes te luisterren, komt er in eens een fluitje in het signaal. Dus draai ik aan mijn ontvanger en vind ik een sterk signaal op 1630 dat nog rijkt tot voorbij 1620! Dus het signaal was aan beide kanten ruim 10khz breed. Deze draaggolf heeft wel heel erg lang aan de band gezeten zonder enige modulatie, misschien moet deze piraat over de aanschaf van een Dummyload naar gaan denken. Nu hadden 2 stations die plaatjes draaide idioot lang last van je draaggolf :v :o :(

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: Draaggolf op 1630khz

Bericht door Boomi »

Rebecca schreef:misschien moet deze piraat over de aanschaf van een Dummyload naar gaan denken
Een 'kale' draaggolf die 20khz breed is??, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Doet me te veel denken aan de duitse DX'ers van vroeger :v
Real Transmitters glow in the dark

Gebruikersavatar
Rebecca
Berichten: 2470
Lid geworden op: 26 nov 2007, 17:32
Locatie: Zwolle

Re: Draaggolf op 1630khz

Bericht door Rebecca »

Was gewoon op het K-po ontvangertje in de huiskamer Boomi. Zal wel een lokaal station geweest zijn, ik weet ook niet of Arianne en het station op 1620 nog klachten over storing uit een andere regio hebben gehad. Maar andere buurt stations zitten hier ook niet zo breed op deze ontvanger.

Atlantis N.W.O
Berichten: 2923
Lid geworden op: 30 mei 2007, 21:32

Re: Draaggolf op 1630khz

Bericht door Atlantis N.W.O »

.
Laatst gewijzigd door Atlantis N.W.O op 13 dec 2013, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
HendrikJan
Berichten: 1989
Lid geworden op: 21 feb 2009, 07:51
Locatie: ZW Drenthe/NO Overijssel

Re: Draaggolf op 1630khz

Bericht door HendrikJan »

Hier ook wel gehoord, maar Arrianne had er hier weinig last van. Misschien een in slaap gevallen piraat die tot diep in de nacht plaatjes had gedraaid? Kwam vroeger ook wel eens voor bij een bepaalde piraat die op zondagavond draaide (en soms nog draait) ;r

international
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 nov 2010, 17:56
Locatie: Lattropse bos

Re: Draaggolf op 1630khz

Bericht door international »

Ik had die draaggolf hier ook heel storend hier hoewel ik maar 35 km van de Arrianne afzit jammer van de storing.

groetjes Mike

Arrianne
Berichten: 116
Lid geworden op: 21 mar 2009, 18:27

Re: Draaggolf op 1630khz

Bericht door Arrianne »

t) d)

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: Draaggolf op 1630khz

Bericht door Boomi »

Ik denk ook niet dat de draaggolf 20 khz breed was, maar eerder de filters in de ontvanger.
Tja, prima geluidskwaliteit en in alle gevallen storingsvrije ontvangs gaat niet samen.
Real Transmitters glow in the dark

Gebruikersavatar
Rebecca
Berichten: 2470
Lid geworden op: 26 nov 2007, 17:32
Locatie: Zwolle

Re: Draaggolf op 1630khz

Bericht door Rebecca »

Aan de filters van de ontvanger zou het kunnen liggen, maar dan zou dit ook bij mijn eigen signaal zo moeten zijn denk ik dan. Ik kan hier rustig in de studio een zender 175watt aan setten op 1630, en dan ontvang ik op deze ontvanger gewoon op 1620 en 1640. Dus of het de ontvanger is ;dn

Gebruikersavatar
Radio Salo
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 aug 2011, 23:57

Re: Draaggolf op 1630khz

Bericht door Radio Salo »

Heb deze vraag nog gesteld vanmorgen op Dr.Tim, draaggolf was op Web Twente niet te nemen. En in Engld. ook niet.
Op Dr.Tim chat kwam er ook geen reactie.
Ik dacht nog aan iemand met de vingers tussen de hoogspanning?!
Je weet et nie :! :!

Ben, na dat ik een flits naar Nora op 6280 geluisterd had ,en bericht op chat had gezet, aan het werk gegaan en niet meer kunnen luisteren.

Heb er ook niets meer van gehoord.

groet,
Radio Salo pi)

Plaats reactie