Mijnwerker in Slowakije

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Plaats reactie
Gebruikersavatar
worp8
Berichten: 308
Lid geworden op: 24 mar 2008, 10:51

Mijnwerker in Slowakije

Bericht door worp8 »

Rond Koninginnedag was ik een tijdje in Slowakije. De Silvercrest radio en de loop antenne gingen mee. De eerste week zat ik in de natuur, zonder storing. Helaas maar één Nederlander ontvangen: Vrolijke Mijnwerker. Op 2 avonden een prima ontvangst op 1649 kHz. Verder zat de band van voor (1620 kHz) tot achter (1710 kHz) vol met Grieken en Joegoslaven, met zeer sterke signalen.

Gebruikersavatar
Rebecca
Berichten: 2470
Lid geworden op: 26 nov 2007, 17:32
Locatie: Zwolle

Re: Mijnwerker in Slowakije

Bericht door Rebecca »

Inmiddels mis ik de Miijnwerker al een poosje, volgens zeggen is daar iets mis gegaan met de modulatie trafo.
Hopelijk krijgt de Mijnwerker dit binnenkort weer voor elkaar.

Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 750
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:03
Contacteer:

Re: Mijnwerker in Slowakije

Bericht door Herman »

het is er wel aardig rustiger op geworden,maar altijd kloten dat zon trafo kapot gaat,mischien wel te veel vermogen,wie zal het zeggen

Gebruikersavatar
vleermuis
Berichten: 663
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:47
Locatie: midden friesland

Re: Mijnwerker in Slowakije

Bericht door vleermuis »

zou t geen samenhang van omstandigheden zijn,volgens mij had ie z`n antenne kabel ook al eens in de fik gehad,of ben ik abuis :?

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: Mijnwerker in Slowakije

Bericht door Boomi »

Nou ik weet heel toevallig uit 'betrouwbare' bron ;) dat minstens een bus van zijn mod-trafo kaduuk was.
Maar zal onderhand al wel weer gefixed zijn. (haha, we lijken wel een stelletje roddelende huisvrouwen)
Kost een paar cent bij de huidige koperprijs, maar dan heb je ook weer wat :D
Real Transmitters glow in the dark

Grensjagerradio
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 dec 2010, 09:32
Locatie: De Lutte
Contacteer:

Re: Mijnwerker in Slowakije

Bericht door Grensjagerradio »

we hopen dat die weer snel terug keert op de band

vrolijkemijnwerker
Berichten: 564
Lid geworden op: 22 jul 2009, 23:01

Re: Mijnwerker in Slowakije

Bericht door vrolijkemijnwerker »

Hallo Worp8.
Bedankt voor je reactie,toch een heel eind als je het moet fietsen,ja mooi te horen dat het zo ver gaat.
Diezelfde tijd hebben ze mij ook gehoord in het noorden van IRAK in kirkuk (een OM,er)in het midden oosten.
Zal die taal wel leren en zeggen dat daar dat gedonder en gevechten een keer afgelopen moet zijn ha ha .
Ja rebecca ik had de trafo kapot,door het vele draaien had hij vermoeidheid verschijnselen.
Ja boomi je bent goed op de hoogte ook niet zo vreemd ha ha.
Ook de mustang ,ja het zal voor velen een zegen zijn geweest dat ik een paar weken niet op de band ben geweest.
En de Grensjager,als het meezit hoor je mij vrijdagavond weer.
Ook iedereen die gemaild heeft gebeld en gesmst bedankt daarvoor, waren er best veel ,wel kleine 60 in totaal.
Toch mooi dat de middengolf nog zo in de belangstelling staat.
Dus als alles goed gaat tot vrijdagavond 21uur.
Groetjes gerrit. s)) s)) s))
Laatst gewijzigd door vrolijkemijnwerker op 03 jun 2012, 22:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 750
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:03
Contacteer:

Re: Mijnwerker in Slowakije

Bericht door Herman »

vrolijkemijnwerker schreef:Hallo Worp8.
Bedankt voor je reactie,toch een heel eind als je het moet fietsen,ja mooi te horen dat het zo ver gaat.
Diezelfde tijd hebben ze mij ook gehoord in het noorden van IRAK in kirkuk (een OM,er)in het midden oosten.
Zal die taal wel leren en zeggen dat daar dat gedonder en gevechten een keer afgelopen moet zijn ha ha .
Ja rebecca ik had de trafo kapot,door het vele draaien had hij vermoeidheid verschijnselen.
Ja boomi je bent goed op de hoogte ook niet zo vreemd ha ha.
Ook de mustang ,ja het zal voor velen een zegen zijn geweest dat ik een paar weken niet op de band ben geweest.
En de Grensjager,als het meezit hoor je mij vrijdagavond weer.
Ook de iedereen die gemaild heeft gebeld en gesmst bedankt daarvoor, waren er best veel ,wel 60 in totaal.
Toch mooi dat de middengolf nog zo in de belangstelling staat.
Dus als alles goed gaat tot vrijdagavond 21uur.
Groetjes gerrit. s)) s)) s))

Niet eerder?? d)

Plaats reactie