Bavaria

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Gesloten
Gebruikersavatar
Rebecca
Berichten: 2470
Lid geworden op: 26 nov 2007, 17:32
Locatie: Zwolle

Bavaria

Bericht door Rebecca »

Vanmorgen expres vroeg opgestaan, een draad antennetje opgehangen (2mtr. hoog, 10mtr. lang) om nu eindelijk al die signalen is uit de lucht te pikken en wat denk? Niets! Ja, natuurlijk de Bavaria met z`n plaatjes. Die knalt hier met S9 binnen, ook niet vreemd natuurlijk wat die komt hier ook hard binnen op de oude buizenbak zonder antenne. Later de Blauwe Piraat nog even met raport voor de Bavaria. De Blauwe Piraat scoorde met dit draad antennetje slechts S5. Ter vergelijking: Radio Waddenzee is met deze antenne helemaal niet te ontvangen.

Op de KG werkte de antenne beter en was er ook wat minder storing. Ik kon veel stations met deze antenne ontvangen, jammer genoeg geen piraten.

Henk

Edith: de gebruikte draad antenne is de AA1 van RF Systems.

Jean
Berichten: 1622
Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:48

Re: Bavaria

Bericht door Jean »

Ik meende toch wel eens gelezen te hebben dat je een spoelantenne had?

Gebruikersavatar
Rebecca
Berichten: 2470
Lid geworden op: 26 nov 2007, 17:32
Locatie: Zwolle

Re: Bavaria

Bericht door Rebecca »

Klopt helemaal. Ik had deze antenne echter al een tijdje liggen en wilde nu wel eens weten of het ding ook echt werkte. Voor MG valt hij mij zwaar tegen, voor KG kan je hem mischien gebruiken als vakantie antenne of zo. De antenne pikt trouwens veel meer omgevings storing op dan een spoel antenne of b.v. 10mtr. VD draad geisoleerd opgehangen. Wat dat aan gaat kan je het geld dus beter in de zak houden.

Henk

Gebruikersavatar
nachtrijder
Berichten: 635
Lid geworden op: 10 feb 2008, 19:52
Locatie: Middle of Holland

Re: Bavaria

Bericht door nachtrijder »

hier in het midden van het land, ook weer naar de Bavaria geluistert.
En prima ontvangst op een oude stereotoren met een stukje koperdraad op 2 meter hoogte.
Ikzelf heb het idee dat het signaal op 1395 Khz beter is als op de oude freqentie 1476 Khz.

Gr. Arno s))
RADIO NACHTRIJDER, Vanaf midden Nederland. Op de Middengolf pi)

Gebruikersavatar
Rebecca
Berichten: 2470
Lid geworden op: 26 nov 2007, 17:32
Locatie: Zwolle

Re: Bavaria

Bericht door Rebecca »

Klopt Arno, het signaal is in ieder geval schoner.
De vraag lijkt mij alleen hoe lang deze frequentie beschikbaar is.

Henk

radiobavaria
Berichten: 116
Lid geworden op: 23 nov 2006, 22:18
Locatie: Salland

Re: Bavaria

Bericht door radiobavaria »

HALLO SILVANIA & NACHTRIJDER .
alle twee bedankt voor jullie raport het doet me dat 1395KHz schoner is t) dus ik zou zeggen blijven luisteren !! groetje's uit moderende 58 &de groeten van BAVARIA

Gesloten