Radio Aktief

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
wsmartens
Contacteer:

Radio Aktief

Bericht door wsmartens »

Hallo Forum,

Ik ben Willem de Radio Aktief uit Workum..! Sommigen van jullie zullen me wel kennen uit Iann's chat... Ik ben al 35 jaar aktief piraat op MW, SW, FM en 11M... 8 jaar geleden heb ik de brief gekregen maar ben 2 jaar daarna weer met low-power FM begonnen... Inmiddels zit ik weer aardig te stoken op die frequentie... Maar heb van de zomer weer een MW AM zender gekocht, een 20W Griek... Ik ben nu aan het sparen voor een antenne met tuner, volgens een ontwerp van Jack Donio... Binnenkort ben ik dus weer te horen op de MW, ook al zei het low-power. Jammer om te vernemen dat het zo rustig is op het forum... Maar we houden de moed er in jongens en meisjes..!

73's & 51's, Willem

Hans de Swan
Contacteer:

Re: Radio Aktief

Bericht door Hans de Swan »

Hallo Willem en welkom!
Op midden- en kortegolf is het nog steeds goed toeven. FM zou ik persoonlijk met rust laten, zelfs met laag vermogen.
Laat eens weten met wat voor soort antenne je terug wilt komen. Een spoelantenne geeft vaak betere resultaten dan een draadantenne.
Zelf gebruik ik voor het gemak een Inverted L, die ik met een eigenbouw tuner op praktisch elke AM-frequentie 1:1 kan matchen.
Misschien dat ik mee kan helpen jouw kosten hiervoor wat te drukken?
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

Plaats reactie