Brom toon op 1643
Brom toon op 1643
Hallo allemaal.
Wat is dat voor een bromtoon op 1643 zit er al zeker 2 dagen op wie weet misschien wat dit is?
Gr.ROMAX
Wat is dat voor een bromtoon op 1643 zit er al zeker 2 dagen op wie weet misschien wat dit is?
Gr.ROMAX
Re: Brom toon op 1643
misschien een lokale storing van een goedkoop chinees opladertje wat nog in het stopcontact zit (als je pech hebt bij de buren)
Volgens de Twente SDR zit het signaal niet alleen op 1643 maar ook nog eens om de iedere 80 khz zo'n beetje. (... / 1565 / 1643 / 1721 / ...)
Hallo PLUTO
Dat klopt heb ik ook waargenomen.
Gr.romax
Dat klopt heb ik ook waargenomen.
Gr.romax
-
En dat gaat ook de andere kant op , zelfs tot 400kHz waarneembaar op de sdr . Hier op de ontvanger ook goed waarneembaar . sterkste signaal zit rond 1478 kHz en dan iedere +/- 80 kHz.
Groet : Alpha, ook goeiendag.

Groet : Alpha, ook goeiendag.
- HendrikJan
Misschien een stoorbron op UT zelf of daar uit de buurt? Hier niets waarneembaar.
Wel ernstig trouwens: AT maar eens inlichten......
Wel ernstig trouwens: AT maar eens inlichten......

denk dat stoor signaal zeer lokaal is wel gek dat alpha dit wel kan ontvangen hier niks denk zelfde afstand ongeveer als alpha tot sdr groeten radio digital
-
Klopt komt van het antenne park den helder heb het uit gepijld wijhebben er soms veel last van gr jan
Ja, Jan, maar dat is niet hetzelfde...
Om de 80 kHz , hoor je geen spiegelfrequenties, ok, wij zitten met dat antennepark vd marine, alhier, en dat staat nogal eens aan,dan zit er bij de meeste ontvangers een spiegel op 1680, en die komt nog ver ook.
Ik denk ook meer aan iets, dat zich via het lichtnet voortplant.
Zoals een geschakelde voeding, met kapotte ontstoring, al eerder meegemaakt.
gr, Wout
Om de 80 kHz , hoor je geen spiegelfrequenties, ok, wij zitten met dat antennepark vd marine, alhier, en dat staat nogal eens aan,dan zit er bij de meeste ontvangers een spiegel op 1680, en die komt nog ver ook.
Ik denk ook meer aan iets, dat zich via het lichtnet voortplant.
Zoals een geschakelde voeding, met kapotte ontstoring, al eerder meegemaakt.
gr, Wout