Soto, Daniël & Carolien...

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Plaats reactie
Hans de Swan
Berichten: 2771
Lid geworden op: 02 jun 2006, 17:00
Locatie: ZO-Friesland
Contacteer:

Soto, Daniël & Carolien...

Bericht door Hans de Swan »

... zijn alweer heel wat uurtjes aan het draaien met een snoeihard signaal (meter helemaal in de hoek). Muziek zit er goed in, alleen ben ik niet zo gecharmeerd van de spraak, die niet vol, maar eerder wat "beknepen" klinkt (alhoewel de spraak ook weleens beroerder geklonken heeft als vandaag, maar dat terzijde).
Voor de rest alle lof, luitjes! t)
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

Hans de Swan
Berichten: 2771
Lid geworden op: 02 jun 2006, 17:00
Locatie: ZO-Friesland
Contacteer:

Re: Soto, Daniël & Carolien...

Bericht door Hans de Swan »

Aangezien de MG-band behoorlijk vol is en een "nieuw" plaatsje een probleem kan worden, zijn de Soto, Daniël & Carolien verhuisd naar de 1568 KHz. (kijk, dat is nog 's een sympathiek gebaar naar je collega's!) t)

Het signaal komt hier (nog steeds) storingsvrij binnen, maar hééééél in de verte hoor ik toch enige geluidjes van opkomende signalen. Dit mag (vooralsnog) geen naam hebben in de lokatie HIER (ZO-Friesland).

Uiteraard is het praktisch onmogelijk nog een frequentie onder de 1602 te vinden, die op dit tijdstip nog enigszins "vrij" is. De 1568 KHz. is wat dat betreft MOMENTEEL nog steeds redelijk toegankelijk... ;)

Misschien wel slim om nu eens geen 9 KHz.-rasterfrequentie te nemen, maar gewoon eens te kijken naar een "tussenfrequentie", aangezien je meer hebt aan iets wat nog wat vrij is (er zijn tenslotte nog genoeg luisteraars met een analoge ontvanger, vermoed ik), dan met veel QRM op een "vaste" frequentie te zitten waarvan je zeker weet geen luisteraars te hebben.
Ook veel "normale" analoge radio's gaan nl. niet veel verder dan de 1602 KHz.... ;)
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

Hans de Swan
Berichten: 2771
Lid geworden op: 02 jun 2006, 17:00
Locatie: ZO-Friesland
Contacteer:

Re: Soto, Daniël & Carolien...

Bericht door Hans de Swan »

Een beetje laat met m'n reaktie, want ik zat aan de maaltijd...

De microfoon, waarvan je dacht dat-ie beter klonk, IS ook een betere microfoon, Soto. De klank is nu stukken voller! De spraak klinkt nu veel beter in vergelijking met jullie "oude" mike, die meer een beknepen geluid had.
Dus voortaan mooi die nieuwe mike (blijven) gebruiken!!! s)

Let er wel op dat je niet té dicht tegen de microfoon praat, anders vervormt het geluid, maar bij "normaal" gebruik klinkt-ie prima!!! :D

Signaal komt nog steeds zo goed als storingsvrij binnen. Valt prima naar te luisteren! d)

Zo, nu eerst de koters hier naar bed brengen... ;)
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

Plaats reactie