Een zaterdagavond op de 1656 kHz.

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Plaats reactie
Hans de Swan
Berichten: 2771
Lid geworden op: 02 jun 2006, 17:00
Locatie: ZO-Friesland
Contacteer:

Een zaterdagavond op de 1656 kHz.

Bericht door Hans de Swan »

Weer een lekkere storing afgelopen zaterdagavond op de 1656 kHz. Jammer dat de uitzending van de Barones zo gestoord werd door iemand die zijn modulatie even moest uittesten op exakt dezelfde frequentie. Dat "even" was echter niet even, maar duurde maar voort... Even voor 23:00 uur was het signaal van de Baro weer "schoon"... :r
Waarom, vraag ik me dan weer af. De Baro begon zijn uitzending al vroeg in de avond en moet zeker door dat andere station te ontvangen zijn geweest. Ga dan met een dummy testen of zoek even een vrije frequentie. Dit schiet niet op. Ik heb geen zin om de naam van het desbetreffende station hier te noemen, op een rel zit tenslotte niemand te wachten, maar luister voortaan anders eerst even alvorens je de "on air" schakelaar naar beneden drukt...
Alvast vriendelijk bedankt! ;)

PS: Vanochtend idem dito tijdens de uitzending van de Zonnester. Gelukkig duurde deze "kale draaggolfstoring" echter vrij kort...
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

Gebruikersavatar
Santos-Radio
Berichten: 741
Lid geworden op: 07 nov 2007, 00:20
Locatie: Fryslan

Re: Een zaterdagavond op de 1656 kHz.

Bericht door Santos-Radio »

Het zijn "koekebakkers" Hans, dit fenomeen doet zich, de laatste tijd, steeds vaker voor !! ;c
En het wordt ook gedaan door de al wat oudere AM-ers, die al een poos meedraaien, noem ook geen namen maar zijn geen onbekenden.
Dus een kwestie van mentaliteits-verandering, de samenleving verhard ?? Of gewoon afgunst en jalouzie ? Wie zal het zeggen....... ;dn
De Fm is er al aan tenondergegaan, nu nog de Kg en Mg.....dan hebben ze hun zin :e :e :b
Groetuhh...Santos.

Ik geloof niet in bijgeloof, dat schept verwarring....

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: Een zaterdagavond op de 1656 kHz.

Bericht door Boomi »

Santos-Radio schreef:nu nog de Kg en Mg.....dan hebben ze hun zin :e :e :b
Ach, we gaan binnenkort gewoon naar LG.
Dan wordt het kaf wel van het koren gescheiden.
Afbeelding
Real Transmitters glow in the dark

orionwest
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 apr 2009, 20:53
Locatie: omg. den helder

Re: Een zaterdagavond op de 1656 kHz.

Bericht door orionwest »

Ja, da's zonde !-en een hoop ergernis, het overkwam mij ook wel eens , dat je zit te roepen(in de woestijn)-dan hoort iemand een zwak signaaltje, o , da's van ver, en pleurt er dan een puist vermogen op.-enne, vooral niet naar de LG gaan, he ?-daar is nog minder ruimte !

Gebruikersavatar
Nora
Berichten: 913
Lid geworden op: 28 jun 2010, 04:08

Re: Een zaterdagavond op de 1656 kHz.

Bericht door Nora »

Misschien moeten we de regering eens vragen of ze de piratenband wat willen uitbreiden. :L
[geintje]

Het is natuurlijk wel jammer dat het zo gaat.
Wij zijn allemaal 100%..... 100% prettig gestoord....

Gebruikersavatar
klaas vaak
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 jul 2008, 23:59

Re: Een zaterdagavond op de 1656 kHz.

Bericht door klaas vaak »

De Fm is er al aan tenondergegaan, nu nog de Kg en Mg.....dan hebben ze hun zin
Klopt, veel storing de laatste tijd...erg veel.
Merendeel van de stoorders lijkt niet echt uit te luisteren, maar knalt gewoon aan, en doet maar wat.
Overleg is schijnbaar niet mogelijk.


Lees ook al dat er stations nu al aankondingen dat ze bepaalde data de hele dag draaien...nog even en de volledige weekenden met biertenten komen eraan op de AM :v
Luisteren zonder te oordelen, is de hoogste vorm van intelligentie

zomerzon
Berichten: 721
Lid geworden op: 16 okt 2007, 18:38

Re: Een zaterdagavond op de 1656 kHz.

Bericht door zomerzon »

klaas vaak schreef:
De Fm is er al aan tenondergegaan, nu nog de Kg en Mg.....dan hebben ze hun zin
Klopt, veel storing de laatste tijd...erg veel.
Merendeel van de stoorders lijkt niet echt uit te luisteren, maar knalt gewoon aan, en doet maar wat.
Overleg is schijnbaar niet mogelijk.


Lees ook al dat er stations nu al aankondingen dat ze bepaalde data de hele dag draaien...nog even en de volledige weekenden met biertenten komen eraan op de AM :v
ja zeg dat wel, en aangezien wij allemaal tussen de 1620 en de 1670 willen kruipen we mooi op elkaar.
hier in de buurt is het ook met regelmaat raak.
van de andere kant kan ik mij ook wel voorstellen dat mensen denken van ja leuk en aardig maar nu wil ook wel een keer draaien.
de meesten hebben de werkweek erop zitten en willen dan toch een keer dan ding aan slingeren.
en het schijnt dat wij of zij of hoe je het ook maar noemen wil daar allemaal hetzelfde tijdstip voor kiezen.
mischien is het wel wat om te zeggen dat de platen draaiers tussen de 1610 en 16 50 gaan draaien en de rapportters tussen de 1650 en 1700.
en nog beter was natuurlijk dat een deel van de piraten beneden de 1600khz zou blijven.
maar dat is als ik het goed begrijp met name `savonds nogal lastig.

Gebruikersavatar
klaas vaak
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 jul 2008, 23:59

Re: Een zaterdagavond op de 1656 kHz.

Bericht door klaas vaak »

mischien is het wel wat om te zeggen dat de platen draaiers tussen de 1610 en 16 50 gaan draaien en de rapportters tussen de 1650 en 1700.
Kijk, dat is misschien een goed idee.
Daarnaast zou een beetje samenwerking, en wellicht eerst eens goed luisteren en op de diverse sites / chatboxen kijken wat er draait, alvorens je je zender aanzet, ook geen kwaad kunnen :D .

Het is vrije radio, en juist die vrijheid van handelen spreekt enorm aan, maar storing daar heeft niemand wat aan, zeer zeker de luisteraar niet.

Ik ben het dan ook volledig met de poster eens, dat je moet testen op een dummyload, en dat dit niet in de ether hoeft ( en probeer als er al een ethersignaal getest moet worden, dat dan te doen in de nachtelijke uren, en zeker niet op zaterdag-en zondag ).

Misschien kan er, zeker in het weekend, een beetje rekening gehouden worden met de programmadraaiers ( mag daar erg graag naar luisteren, maar constante fluittonen onder het signaal, of gespetter van rapporterende stations, verhogen het luistergenot zeker niet :v )

krijg soms ook wel eens een beetje het idee dat er moedwillig gestoord wordt, maar dat terzijde.
Luisteren zonder te oordelen, is de hoogste vorm van intelligentie

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: Een zaterdagavond op de 1656 kHz.

Bericht door Boomi »

mischien is het wel wat om te zeggen dat de platen draaiers tussen de 1610 en 16 50 gaan draaien en de rapportters tussen de 1650 en 1700.
Ach, laat de plaatjesdraaiers gewoon stoppen met plaatjesdraaien (dat doen ze maar op de FM).
Dan kunnen wij tenminste weer gewoon ouderwets rapporten zonder dat ze er telkens onderdoor zitten te fluiten. :L :D :L

Afbeelding
Real Transmitters glow in the dark

Plaats reactie