Even voorstellen

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
Pietjebell
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2010, 16:12

Even voorstellen

Bericht door Pietjebell »

Ik kwam via een bekende op dit Forum terecht.
Het heeft me altijd al bezig gehouden het zenden op Kg enzv zelf ben ik bezig op de 11 Meter met dxen ook over lange afstanden.
Het liefst met lage vermogens met 20 a 35 watt.
Werk hier met de Yaesu FT 897-D en daar zoek ik nog een goede antenne voor om op de 45 MB uit tekunnen komen.

Gr, Sip (Pietjebell)

Gebruikersavatar
webmaster
Site Admin
Berichten: 4120
Lid geworden op: 26 mei 2006, 10:01
Locatie: Parel van de Veluwe
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door webmaster »

Wees welkom PietjeBell. Tja 11 meter das ook kortegolf en zijn ook mooie afstanden mee te draaien. Vroeger veel gedaan, in AM en ssb, later toen FM er in kwam was het gauw gedaan.
Webmaster am-forum.

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door RadioRob »

CB ja wie niet!
En er is meer dan alleen dat maar dat heb je waarschijnlijk wel al beluisterd.
h)
Welkom Sip
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

Pietjebell
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2010, 16:12

Re: Even voorstellen

Bericht door Pietjebell »

Ja het klopt er is meer dan de 11 Meter.
Ik heb wel een probleem hier zit 3 huizen van me af een Zendamateur die het wel lastig kan maken.
Vandaar dat ik het zo eerst gewoon laat voor als het is wil geen problemen hebben met die gasten.

Het lijkt me wel mooi om op de MG uit tekomen en dan moet het zo onopvallend mogelijk zijn.
Geen grote draad antenne maar een sneakie antenne hahaha.

Gr, Sip

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: Even voorstellen

Bericht door Boomi »

Pietjebell schreef:wil geen problemen hebben met die gasten.
Stoort die helemaal niet en nergens op dan ?
Die 'gasten' zijn vaak niet veel beter dan wij hier op het forum.
Ja OK, ze doen alsof, maar ondertussen hebben ze dikke lineairs waar wij allemaal maar jaloers op kunnen zijn. :u
Real Transmitters glow in the dark

Gebruikersavatar
Hunebedbouwer
Berichten: 577
Lid geworden op: 20 nov 2008, 10:12
Locatie: Hunebed County

Re: Even voorstellen

Bericht door Hunebedbouwer »

Ja Boomi.
Storen doen ze hier ook wel.
Ik ben wel eens met de spectrum analyzer bezig geweest om te zien hoe het signaal er uit zag.
Is er zomaar ineens een rare niet thuis te brengen harmonische.
Of op het tv beeld allemaal strepen , maar ja dat mag schijnbaar en hoort bij het radio onderzoek.
En dan dat moonbounce gedoe , soms meer dan 3 kw , alwaar ze een vergunning voor hebben vanzelfsprekend , en geen last in de buurt hahahaha , no way.
Maar het mag gewoon , das het voordeel van dat papiertje , en bij een controle krijgen ze voor die altijd een berichtje.
stel je voor dat die man voor niets komt.
Moeten ze bij piraten ook gelijk maar invoeren , van te voren een berichtje dat ze langs willen komen , kun je de goedgekeurde cb er weer neer zetten en het grof geschut even opbergen.

Frits.

Hans de Swan
Berichten: 2771
Lid geworden op: 02 jun 2006, 17:00
Locatie: ZO-Friesland
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Hans de Swan »

Pietjebell schreef:Ik heb wel een probleem hier zit 3 huizen van me af een Zendamateur die het wel lastig kan maken.
Ha, dat probleem heb ik ook. We zaten een poosje terug wat te kletsen over zijn tegenvallende prestaties op 80 meter, waarbij ik hem mijn eigenbouw antenne-tuner liet zien. Zijn stem klonk een octaaf lager toen hij zei: "Ik neem aan dat dat ding alleen gebruikt gaat worden voor het ontvangen?" Door de wijze waarop gingen bij mij de alarmbelletjes rinkelen... Ik heb hem hierop geen antwoord gegeven, maar ben nu wel extra alert op harmonischen (zeker op 80 meter). Op zich zal dat niet altijd meevallen, aangezien deze man ongeveer 40 meter bij me vandaan woont en behept is met zijn hobby... :r
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hunebedbouwer
Berichten: 577
Lid geworden op: 20 nov 2008, 10:12
Locatie: Hunebed County

Re: Even voorstellen

Bericht door Hunebedbouwer »

Ja soms blijven het vreemde mensen.
Toen ik aan het verhuizen was kwam de overbuurman naar me toe lopen.
Ik had de zendapparatuur als laatse overgebracht , dan denk je die man vind het interesant , maar zijn eerste woorden waren : heb je een licentie , nee , dat mag jij dat helemaal niet hebben.
Doelend op de Vt Kist , ik denk eerst die man stelt zich als overbuurman even voor , maar zelfs dat niet.
Als ie ook maar een illegaal signaaltje zou horen kwam ik er wel achter.
Weet nu nog niet hoe de heet , maar heb hem gelijk maar uitgelegd dat dreigen niet helpt en dat we in de zelfde buurt wonen en ieder zijn of haar hobby nu eenmaal heeft
Leuke mensen hoor sommige zendammateurs , gelukkig zijn ze niet allemaal zo , en dat is maar goed ook.
Want de meesten zijn ook ergens illegaal begonnen , toch.

Frits.

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 673
Lid geworden op: 27 dec 2009, 16:50

Re: Even voorstellen

Bericht door Jinny »

Er is altijd kaf onder het koren.
De enige last die ik ooit gehad heb is een spontaan open en dicht gaande afstandsbestuurde garage deur.
Men kwam direct op hoge poten naar mij toe, de officiele zendamateur.
Gelukkig kon ik de mensen aan het verstand brengen dat 4 huizen verder een joch op 11 meter zat te klooien met een veel te grote liniar op een te kleine antenne.
Maar voordat ik zover was.......
Het hing er nog om dat ze van mij verlangden dat ik de storing voor hun oploste.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot org behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software

Gebruikersavatar
Hunebedbouwer
Berichten: 577
Lid geworden op: 20 nov 2008, 10:12
Locatie: Hunebed County

Re: Even voorstellen

Bericht door Hunebedbouwer »

Ja Jim.
Ben het geheel met je eens.
Het koren van de kaf scheiden.
Maar als je overbuurman , dan nog niet eens zich heeft voorgesteld en gelijk begint met : heb je een licentie , nee , dan mag je dat helemaal niet hebben.
Je had in de oorlog ook van die foute mensen , daar vergelijk ik hem dan ook maar mee.
Geen knip voor de neus waard die figuren , dat is de foute categorie.
Zo lang ze je maar niet de wet voorlezen , en zeggen dat het allemaal een grote bende en rotzooi is bij die piraten , bierzuipers , niets kunners , stoorders en ga zo nog maar een tijdje door.
Daar bedoelen ze ook de goede piraten mee die echt wel weten waar ze mee bezig zijn.
Maar alles zonder dat papiertje zijn prutsers die er niets van af weten , nou ik weet wel beter.
Soms komen de goeden ook wel hier als ze weer eens wat stuk hebben en ze kunnen het zelf niet repareren , ze kennen vaak alleen maar de theorie.
Dus zijn we niet allemaal prutsers zoals velen van hun over ons denken.

Frits

Pietjebell
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2010, 16:12

Re: Even voorstellen

Bericht door Pietjebell »

Volgens mij heb ik wel wat teweeg gebracht met de buurman (Zendamateur)! Was eigenlijk niet de bedoeling maar jullie snappen waar ik op doel zelf heeft hij een gigantisch antenne park op dak is hij trots op dat hij met Canada heeft gewerkt zoals ze zelf graag zeggen.
Toe zei ik tegen hem ik heb gewerkt met Australie Chilli enzv.. kunnen ze van dromen.

Was laatst bij hem aan de deur of hij snachts zat tezenden met Packetradio omdat ik storing had over de klokradio en dat wel ieder uur.

Nee hoor dan lig ik teslapen en walla weg storing na mij bezoek.

Maar nu moet ik nog een Antennen hebben voor de 45 en de 80 meter band om daar tewerken op de Piratenfrq!!!
Welke zou ik het beste kunnen nemen daar voor.

Gr, Sip :g

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 673
Lid geworden op: 27 dec 2009, 16:50

Re: Even voorstellen

Bericht door Jinny »

Pietjebell schreef:Volgens mij heb ik wel wat teweeg gebracht met de buurman (Zendamateur)! Was eigenlijk niet de bedoeling maar jullie snappen waar ik op doel zelf heeft hij een gigantisch antenne park op dak is hij trots op dat hij met Canada heeft gewerkt zoals ze zelf graag zeggen.
Toe zei ik tegen hem ik heb gewerkt met Australie Chilli enzv.. kunnen ze van dromen.

Was laatst bij hem aan de deur of hij snachts zat tezenden met Packetradio omdat ik storing had over de klokradio en dat wel ieder uur.

Nee hoor dan lig ik teslapen en walla weg storing na mij bezoek.

Maar nu moet ik nog een Antennen hebben voor de 45 en de 80 meter band om daar tewerken op de Piratenfrq!!!
Welke zou ik het beste kunnen nemen daar voor.

Gr, Sip :g
Antenne voor de piratenbanden, gebruik gewoon een g5rv, twee maal 15.5 meter oid.
Geen coaxs, met kippeladder voeden en je werkt heel europa.
Geen coaxs betekent ook geen verlies in je coaxs op banden waar je antenne geen 50 Ohm is.
En dat verlies kan heel hoog oplopen.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot org behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software

Pietjebell
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2010, 16:12

Re: Even voorstellen

Bericht door Pietjebell »

Bedankt voor de Tip heb al diverse Schemas voor de draadantenne gevonden op internet.
Ik ga 1 in elkaar knutselen.

Gr, Pietjebell

de Merel
Berichten: 213
Lid geworden op: 24 dec 2009, 20:53
Locatie: zuidoost drenthe

Re: Even voorstellen

Bericht door de Merel »

Ik zit zelf ook bij een zendamateurvereniging om wat meer over radio te leren. Toen ik laatst met mijn 807 zender aankwam was het geen kritiek maar de tips kwamen van alle kanten binnenstromen :D . De meesten zeiden nog iets van "met zoiets ben ik ook begonnen" :L . De meeste zendamateurs die ik ken zijn niet zulke kwaaien maar ja soms zit er een rotte appel tussen helaas.

morningstar
Berichten: 1232
Lid geworden op: 27 mei 2006, 21:41
Locatie: enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door morningstar »

MKaar heel veel leden van dit forum zijn in het "gewone leven" ook zendamateur.
Alleen wij lopen daar niet zo over op te scheppen :D

Er staat ook boven AM-Forum , er wordt niets gezegd over al dan geen papiertje van goed gedrag hebben .Op 80 wordt ook nog wel AM gemaakt
Luister maar eens rond de 3705 K/c vaak kom je daar de leden tegen van de Army Surplus Radio Group in AM met hun Angry nine's , 19 sets , BC 191 en andere beroemde WWII radio's

En ja ,er zijn zendamateurs niet willen toegeven dat ze ooit ook als piraat zijn begonnen ,dat worden er gelukkig welsteeds minder

Gebruikersavatar
Eldorado
Berichten: 278
Lid geworden op: 12 okt 2007, 23:32
Locatie: Hartje Twente,Overijssel
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Eldorado »

Hunebedbouwer schreef:bij een controle krijgen ze voor die altijd een berichtje.
stel je voor dat die man voor niets komt.
Moeten ze bij piraten ook gelijk maar invoeren , van te voren een berichtje dat ze langs willen komen.
Ha dat wordt hier in Twente al volop gedaan Frits,maar dan krijgen ze bericht via de welbekende brief met de daarbijbehorende dwangsom

westcoast
Site Admin
Berichten: 1062
Lid geworden op: 28 mei 2006, 19:21

Re: Even voorstellen

Bericht door westcoast »

morningstar schreef:MKaar heel veel leden van dit forum zijn in het "gewone leven" ook zendamateur.
Alleen wij lopen daar niet zo over op te scheppen :D

Er staat ook boven AM-Forum , er wordt niets gezegd over al dan geen papiertje van goed gedrag hebben .Op 80 wordt ook nog wel AM gemaakt
Luister maar eens rond de 3705 K/c vaak kom je daar de leden tegen van de Army Surplus Radio Group in AM met hun Angry nine's , 19 sets , BC 191 en andere beroemde WWII radio's

En ja ,er zijn zendamateurs niet willen toegeven dat ze ooit ook als piraat zijn begonnen ,dat worden er gelukkig welsteeds minder

:L :L :L :L

OH Ja, nog een paar officiele AM freq. 3615 (engelsen Van V Marrs) 3550 & 3600 Fransen , het is overigens een groot misverstand dat AM door zendamateurs niet gebruikt zou mogen worden , alleen in duitsland is het verboden , nederland is de licentie gewoon ,,All mode,, op alle moderne sets zit nog steeds AM .
ik hou van vrije radio en niet van regels !

Bennie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2009, 09:16

Re: Even voorstellen

Bericht door Bennie »

Ergens moet het begonnen zijn met jeuken,en deze jeuk is alleen maar erger gewoden t) krabben hielp niet meer ;nn

Plaats reactie