geen raporten meer uit hantum

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Plaats reactie
studio harrie nak
Berichten: 43
Lid geworden op: 15 aug 2013, 21:17

geen raporten meer uit hantum

Bericht door studio harrie nak »

geef geen luister rapporten meer vanaf deze kant
mvg studio harrie nak

Altrex
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 feb 2007, 16:05

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door Altrex »

en wat mag daar de reden van zijn...?
Ze worden vast wel gelezen, zit daar maar niet over in.

studio harrie nak
Berichten: 43
Lid geworden op: 15 aug 2013, 21:17

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door studio harrie nak »

altijg gezeur zet je tijd erbij weer niet goed

Gebruikersavatar
Thee
Berichten: 2725
Lid geworden op: 26 mei 2006, 23:02
Locatie: Bankstel, thuis, das nu Drenthe

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door Thee »

Er werd te veel gevraagd.
En dat trekt hij niet, jammer het leek de goede kant op te gaan.
Vriendelijke groeten,
Theo


Wees jezelf.
Er zijn al zoveel anderen.

Sent from my laptop using Windows

Gebruikersavatar
Nora
Berichten: 913
Lid geworden op: 28 jun 2010, 04:08

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door Nora »

Ook al ben ik niet zo van de vele rapporten hier op het forum, toch is het voor iedereen leuk om te lezen waar en hoe ze ontvangen zijn. (Ik zelf ook hoor) :-)

Maar als je alleen maar een tijd en frequentie zonder zender naam aangeeft, is het niet zo heel waardevol. Kijk eens hoe anderen dat bijvoorbeeld doen. Vaak met uitgebreide informatie, waar de zendende kant wat mee kan.

http://www.am-forum.nl/viewtopic.php?f=7&t=21663

http://www.middengolfontvangstrapporten.blogspot.nl/

http://www.carolineteam.blogspot.cz/

Veel luisterplezier daar.
Wij zijn allemaal 100%..... 100% prettig gestoord....

westcoast
Site Admin
Berichten: 1062
Lid geworden op: 28 mei 2006, 19:21

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door westcoast »

Moet ook eerlijk zeggen dat de rapportjes erg summier waren , alleen een freq. en een S punt zegt niet zoveel , zeker op 180 mtr. waar het toch al zo druk is.
ik hou van vrije radio en niet van regels !

Gebruikersavatar
carisma
Berichten: 409
Lid geworden op: 13 mei 2009, 16:26
Locatie: Goor/ Hamburg

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door carisma »

Harrie Nak,

Ik zeg gewoon doorgaan!
Er zitten hier "mensen" met commentaar , maar ook genoeg mensen (en dit kun je zien aan het aantal bezoekers) die wel mee lezen! En het waarderen!

Misschien dat je het iets kunt aanpassen, of alles op schrijven en 1x in de week plaatsen. Maar niet stoppen t)

Mvg Cyril
Laatst gewijzigd door carisma op 02 sep 2013, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
tel.0031622432393 . radiobenjamin@hotmail.com

Gebruikersavatar
Radio Salo
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 aug 2011, 23:57

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door Radio Salo »

carisma schreef:Harrie Nak,

Ik zeg gewoon doorgaan!
Er zitten hier veel zeikerds met commentaar , maar ook genoeg mensen (en dit kun je zien aan het aantal bezoekers) die wel mee lezen! En het waarderen!

Misschien dat je het iets kunt aanpassen, of alles op schrijven en 1x in de week plaatsen. Maar niet stoppen t)

Mvg Cyril

EENS !

http://www.am-forum.nl/viewtopic.php?f=7&t=21661

Gebruikersavatar
nachtrijder
Berichten: 635
Lid geworden op: 10 feb 2008, 19:52
Locatie: Middle of Holland

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door nachtrijder »

Radio Salo schreef:
carisma schreef:Harrie Nak,

Ik zeg gewoon doorgaan!
Er zitten hier veel zeikerds met commentaar , maar ook genoeg mensen (en dit kun je zien aan het aantal bezoekers) die wel mee lezen! En het waarderen!

Misschien dat je het iets kunt aanpassen, of alles op schrijven en 1x in de week plaatsen. Maar niet stoppen t)

Mvg Cyril

EENS !

http://www.am-forum.nl/viewtopic.php?f=7&t=21661
ook mee eens ;e
RADIO NACHTRIJDER, Vanaf midden Nederland. Op de Middengolf pi)

Gebruikersavatar
coszmo
Berichten: 33561
Lid geworden op: 01 okt 2008, 10:53
Locatie: Noord-Duitsland

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door coszmo »

Moet ik me nu aangevallen voelen ? En moet ik me tot die "zeikerds" rekenen?
******************************************************************************************************

'“Niemand heeft het vaker verkeerd dan degenen die weigeren toe te geven dat ze het verkeerd hebben”


Groet Anton

Gebruikersavatar
Rebecca
Berichten: 2470
Lid geworden op: 26 nov 2007, 17:32
Locatie: Zwolle

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door Rebecca »

coszmo schreef:Moet ik me nu aangevallen voelen ? En moet ik me tot die "zeikerds" rekenen?
Dan zou ik mij ook aangevallen moeten voelen, gewoon laten gaan.
In begin stonden er namelijk alleen frequenties en S punten in de rapporten, toen heeft deze zeikerd gevraagd om er (indien de naam van het ontvangen station niet bekend was) minimaal de tijd bij te schrijven zodat men wat makkelijker kon achterhalen om wie het gaat. Het was alleen een tip zodat meneer Harrie Nak reacties van de bewuste stations kon krijgen en op die manier meer plezier van zijn hobby zou hebben.

Als je dan een zeikerd bent dan weet ik het niet, en als je gelijk stopt als je goed bedoeld advies krijgt......

supertramp
Berichten: 295
Lid geworden op: 28 feb 2010, 14:23

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door supertramp »

Gewoon door gaan er zijn mensen die zelf wel weten op welke tijd en frequentie ze aan de band zaten......

of ze zetten de zender aan zonder tijds besef en wat ze aan het doen zijn.

mvg aone

Gebruikersavatar
Radio Salo
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 aug 2011, 23:57

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door Radio Salo »

Rebecca schreef:
coszmo schreef:Moet ik me nu aangevallen voelen ? En moet ik me tot die "zeikerds" rekenen?
Dan zou ik mij ook aangevallen moeten voelen, gewoon laten gaan.
In begin stonden er namelijk alleen frequenties en S punten in de rapporten, toen heeft deze zeikerd gevraagd om er (indien de naam van het ontvangen station niet bekend was) minimaal de tijd bij te schrijven zodat men wat makkelijker kon achterhalen om wie het gaat. Het was alleen een tip zodat meneer Harrie Nak reacties van de bewuste stations kon krijgen en op die manier meer plezier van zijn hobby zou hebben.

Als je dan een zeikerd bent dan weet ik het niet, en als je gelijk stopt als je goed bedoeld advies krijgt......
Niemand is in deze hier een zeikerd !!
( of in http://www.am-forum.nl/viewtopic.php?f=7&t=21661 ) want krittisch moet je blijven Coszmo anders kunnen we met z,n allen id. beter maar stoppen, en dus de opmerking van Rebecca is ook terrecht t) Harry/wij/ik kunnen alleen maar leren/verbeteren.

Wat ik bedoelde is, dat als je niet de tijd hebt langer te luisteren, maar snel even een rapport wil uitbrengen : minimaal freq / tijd / sterkte.

Maar als kleine zelfbouw PRUTSER ben ik blij met elk bericht, kom ik er niet uit dan pb ik wel.
De blaren in je snavel schreeuwen, en helemaal geen bericht is helemaal niks ;)

Gebruikersavatar
christ
Berichten: 185
Lid geworden op: 29 jan 2013, 21:12
Locatie: eftelingcity

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door christ »

supertramp schreef:Gewoon door gaan er zijn mensen die zelf wel weten op welke tijd en frequentie ze aan de band zaten......

of ze zetten de zender aan zonder tijds besef en wat ze aan het doen zijn.

mvg aone
HELLEMAAL MEE EENS ;)
grtzz christ

Atlantis N.W.O
Berichten: 2923
Lid geworden op: 30 mei 2007, 21:32

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door Atlantis N.W.O »

iedereen heeft z,n gal gespuwd en nu gewoon weer doorgaan.
ik hoop dat het er beter op gaat worden

t)

supertramp
Berichten: 295
Lid geworden op: 28 feb 2010, 14:23

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door supertramp »

zo is dat......verder gaan en vergeten.....

s)

Gebruikersavatar
Radio Salo
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 aug 2011, 23:57

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door Radio Salo »

Atlantis N.W.O schreef:iedereen heeft z,n gal gespuwd en nu gewoon weer doorgaan.
ik hoop dat het er beter op gaat worden

t)

En zo moet het zijn !

EENS !

Allen succes t)

Gebruikersavatar
gertw68
Berichten: 377
Lid geworden op: 10 okt 2010, 08:29
Locatie: Hattem
Contacteer:

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door gertw68 »

Gewoon mee doorgaan studio harrie nak, met rapporten plaatsen als je wat ontvangt, en Christ ook t)
Iedere p) wil graag weten waar en hoe die ontvangen word.

Gebruikersavatar
dirk
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 aug 2006, 22:58

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door dirk »

gertw68 schreef:Gewoon mee doorgaan studio harrie nak, met rapporten plaatsen als je wat ontvangt, en Christ ook t)
Iedere p) wil graag weten waar en hoe die ontvangen word.
t) t) t)
en zo ist ;r
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht

de wittereus
Berichten: 904
Lid geworden op: 04 dec 2006, 18:50
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door de wittereus »

laat je niet op de kop zitten harry gewoon door gaan
ik kan het wel waarderen dat je ieder geval de tijd neemt respeckt. ;r ;r ;r ;r
groetjes cor

zwarte adelaar
Berichten: 468
Lid geworden op: 20 dec 2012, 20:33

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door zwarte adelaar »

wat gepiemel hier gaan de blaadjes weer van de bomen

telstar
Berichten: 153
Lid geworden op: 10 jul 2009, 15:29

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door telstar »

ik zal thee zetten daar ist tyd voor

jan W
Berichten: 654
Lid geworden op: 14 jul 2006, 23:53
Locatie: plaggenhut, drenthe

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door jan W »

Rebecca schreef:
coszmo schreef:Moet ik me nu aangevallen voelen ? En moet ik me tot die "zeikerds" rekenen?
Dan zou ik mij ook aangevallen moeten voelen, gewoon laten gaan.
In begin stonden er namelijk alleen frequenties en S punten in de rapporten, toen heeft deze zeikerd gevraagd om er (indien de naam van het ontvangen station niet bekend was) minimaal de tijd bij te schrijven zodat men wat makkelijker kon achterhalen om wie het gaat. Het was alleen een tip zodat meneer Harrie Nak reacties van de bewuste stations kon krijgen en op die manier meer plezier van zijn hobby zou hebben.

Als je dan een zeikerd bent dan weet ik het niet, en als je gelijk stopt als je goed bedoeld advies krijgt......
Als ik een ontvangst rapport schrijf van een station waarvan ik de naam heb gehoord staat hier op het forum er ook geen tijd bij, belangrijke reden om dit achterwege te laten is dat deze info werd gebruikt door het AT ;ce
Daarom kreeg ik ook het verzoek om deze info achterwege te laten en is ook logisch als het tegen je gebruikt word

Alleen van zenders waarvan geen ID ontvangen is zet ik de tijd erbij, kunnen anderen of de zender zelf reageren op het ontvangst rapport wie dat is geweest en dan verander ik dat.

Voor de zenders met een ID en zonder tijd is vaak al voldoende dat ze door mij zijn gehoord met de signaal sterkte erbij, daar gaat het in de rapporten toch ook om, hoe sterk kom ergens binnen en waar.
Willen ze extra info over het tijdstip dat ze ontvangen zijn of de geluids kwaliteit dan kunnen ze me altijd bereiken via PB of Email ;e

En Harry ik zou gewoon doorgaan met posten, het word door de amateurs zeker gewaardeerd t)
real radio's glow in the dark

Gebruikersavatar
Rebecca
Berichten: 2470
Lid geworden op: 26 nov 2007, 17:32
Locatie: Zwolle

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door Rebecca »

jan W schreef:
Rebecca schreef:
coszmo schreef:Moet ik me nu aangevallen voelen ? En moet ik me tot die "zeikerds" rekenen?
Dan zou ik mij ook aangevallen moeten voelen, gewoon laten gaan.
In begin stonden er namelijk alleen frequenties en S punten in de rapporten, toen heeft deze zeikerd gevraagd om er (indien de naam van het ontvangen station niet bekend was) minimaal de tijd bij te schrijven zodat men wat makkelijker kon achterhalen om wie het gaat. Het was alleen een tip zodat meneer Harrie Nak reacties van de bewuste stations kon krijgen en op die manier meer plezier van zijn hobby zou hebben.

Als je dan een zeikerd bent dan weet ik het niet, en als je gelijk stopt als je goed bedoeld advies krijgt......
Als ik een ontvangst rapport schrijf van een station waarvan ik de naam heb gehoord staat hier op het forum er ook geen tijd bij, belangrijke reden om dit achterwege te laten is dat deze info werd gebruikt door het AT ;ce
Daarom kreeg ik ook het verzoek om deze info achterwege te laten en is ook logisch als het tegen je gebruikt word

Alleen van zenders waarvan geen ID ontvangen is zet ik de tijd erbij, kunnen anderen of de zender zelf reageren op het ontvangst rapport wie dat is geweest en dan verander ik dat.

Voor de zenders met een ID en zonder tijd is vaak al voldoende dat ze door mij zijn gehoord met de signaal sterkte erbij, daar gaat het in de rapporten toch ook om, hoe sterk kom ergens binnen en waar.
Willen ze extra info over het tijdstip dat ze ontvangen zijn of de geluids kwaliteit dan kunnen ze me altijd bereiken via PB of Email ;e

En Harry ik zou gewoon doorgaan met posten, het word door de amateurs zeker gewaardeerd t)
t) Helemaal prima Jan W, maar in eerste instantie noemde Harrie alleen de frequentie en de S punten. Aangezien de MG frequenties bij diverse piraten in gebruik zijn, geeft iets meer info meer duidelijk (tijd of soort muziek). Als er alleen staat 1645khz S9, kan dat iedereen zijn.

Maar de meerderheid stelt advies niet op prijs, dus geven we dat maar niet meer.
Waar was dit forum ook alweer voor bedoeld? ;dn Oh, ja! Om elkaar te helpen toch?? ;st la)

Gebruikersavatar
tempico1
Berichten: 193
Lid geworden op: 14 feb 2012, 20:45
Locatie: slagharen

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door tempico1 »

harri nak gewoon doorgaan . t)

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door Boomi »

jan W schreef:Als ik een ontvangst rapport schrijf van een station waarvan ik de naam heb gehoord staat hier op het forum er ook geen tijd bij, belangrijke reden om dit achterwege te laten is dat deze info werd gebruikt door het AT ;ce
Daarom kreeg ik ook het verzoek om deze info achterwege te laten en is ook logisch als het tegen je gebruikt word
Tja, ik weet niet, zou dat echt zo zijn ?
Me dunkt dat ze daar toch wel meer en handiger middelen hebben om de zaak te monitoren en bij te houden.

Tijdstip lijkt me namelijk net zo zinvolle informatie dan signaalsterkte.
Want de sterkte (en helemaal op wat meer afstand) kan overdag wel heel anders zijn dan s'avonds of nog later.
En de meesten willen zichzelf toch vergelijken met een ander.
Tja en of die (ongeveer) op zelfde tijdstip aan de band hebben gezeten weet je dan niet.

Maar toch, het zet je wel aan het denken...
Real Transmitters glow in the dark

Gebruikersavatar
coszmo
Berichten: 33561
Lid geworden op: 01 okt 2008, 10:53
Locatie: Noord-Duitsland

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door coszmo »

Na al deze berichten komt het naar mijn bescheiden mening er op neer dat een volledig ontvangst rapport er toch wel degelijk toe doet . Het gaat er niet om om iemand naar beneden te halen want als men al de moeite doet om een ontvangst rapport te geven dan is dat alleen maar te waarderen .
Echter voor de volledigheid is een uitgebreid ontvangst rapport het beste . Frequentie , tijd ( zeer belangrijk , Boomi zei het al) , naam van het station , enige dingen die men gehoord heeft en als laatste waar men mee ontvangt , ontvanger ,antenne .
Dan pas praat je van een rapport van waarde . Dit is international geaccepteerd in de vorm van een SINPO rapport . Als dit niet bekend is , maar dat dacht ik toch wel , moeten we daar eens een topic aan wijden .
Nogmaals als men al een rapport geeft en daar dus de moeite voor neemt is dat alleen maar te prijzen.
Dus Stdio Harry Nak gewoon doorgaan want ik VROEG je alleen maar om wat uitgebreider een rapport te geven . Ik heb niet gezegd dat je het MOETdoen . Maar het is wel aan te bevelen .
******************************************************************************************************

'“Niemand heeft het vaker verkeerd dan degenen die weigeren toe te geven dat ze het verkeerd hebben”


Groet Anton

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door Boomi »

Heb d'r nog eens ff over zitten nadenken.
Wanneer het zo is dat het AT hier mee zit te lezen (wat goed zou kunnen hoor) en hun akties hier van laten afhangen (wat ik minder verwacht).
Dan kan je toch beter de stations namen weghalen en alleen tijdstip, frequentie en SINPO noemen ?
De meesten weten zelf wel hoe laat en waar ze op de band hebben gezeten.
Het AT kan dan niet direct meer zien welk station het vaakst en/of met sterkste signaal in de lucht is.
Tenminste wanneer dat hun beleid is om die stations het eerst op te sporen.

Ben wel benieuwd wat anderen hier van vinden, maar misschien zal het de meesten ook wel worst :u wezen...
Real Transmitters glow in the dark

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door RadioRob »

Ik zet het er met nadruk bij, *ALS* je mij hoort.
Zet dan gerust mijn naam, tijd mag maar hoeft niet, en frequentie(ongeveer), en hoe het signaal was er op.
.
Maar waar het nu om ging is dat iedereen hier van alles tegen elkaar kan zeggen en dat is goed,
MAAR!!!
Je kunt je kritiek ook op zonder te snauwen vermelden!
:i :q En sommige van jullie bedoelen het misschien niet zo maar zo komen die lettertje soms wel over!!!

Kusje er op ;)
kom op jongens lang leve de hobby, en dat we die nog maar lang mogen beoefenen t)
het gaat om de goeie bedoeling, en dat was van Harrie wel duidelijk zo :!

XXX RRob.
h)
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

Gebruikersavatar
Rebecca
Berichten: 2470
Lid geworden op: 26 nov 2007, 17:32
Locatie: Zwolle

Re: geen raporten meer uit hantum

Bericht door Rebecca »

[quote RadioRob]Je kunt je kritiek ook op zonder te snauwen vermelden![/quote]

Er werd helemaal niet gesnauwd Rob, er werd goed bedoeld advies gegeven.

Maar volgens mij doet de man waar het hier om gaat al lang niet meer mee en is alles intussen wat hier over te zeggen is al getypt. Ik zeg: laat dit verhaal rusten en we zien wel of Harrie zijn rapportjes nog weer gaat plaatsen of niet.

Plaats reactie