Noord Holland ontvangst 15-11-2011

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Plaats reactie
Gebruikersavatar
veldwachter
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 okt 2008, 09:55

Noord Holland ontvangst 15-11-2011

Bericht door veldwachter »

Ontvangen hier de Radio Luxemburg,Groningen 1660 khz
S7-S8,Dutchman Achterhoek 1625 khz S3-S6.5
Mod spraak vond ik later een stuk beter!!!
Ook nog even kort de Dorus(had last van iemand op 1650) en Baanbreker ontvangen,echter geen signaalrapport.
Het gebeurt al voor de 3e keer in korte tijd dat er amateurs aan het rapporten zijn en er wordt dan zonder meer ingeschakeld op 1650 of 1655.
Er wordt dan urenlang muziek gedraaid zonder dat er ook maar iets wordt gezegd.
Het voorkomt een hoop ergernis bij mede amateurs als je eerst eens een minuut of 10 uitluister of de frequentie vrij is.

Radio Veldwachter.

orionwest
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 apr 2009, 20:53
Locatie: omg. den helder

Re: Noord Holland ontvangst 15-11-2011

Bericht door orionwest »

Helemaal mee eens, Veldwachter !-Je gaat luisteren, en op een freq, die eerst leeg was, hoor je ineens muziek, en je blijft maar luisteren, en daarna, ga je uit pure ellende ,
over die band fietsen...
En dan mis je dus , waarvoor je was gaan zitten !- groets, Wout.
Vele keren moeten ervaren ! :e
groet, (Etherpiraat!!!!!!) s)

alpenjager.mg
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 mar 2011, 19:49

Re: Noord Holland ontvangst 15-11-2011

Bericht door alpenjager.mg »

ok,maar ook deze medaille heeft een keerzijde natuurlijk,2 weken geleden besloot ik op zondagmorgen toen de band op de 1630 geheel vrij was een uurtje platen te draaien,dit ondertussen enkele keren gezegt onder de uitzending,krijg je nadien een rapport met de mededeling "je hebt het laatste half uur veel storing gehad van mensen die aan het rapporten waren"dan ga je bescheiden een uurtje platen draaien,kan men het niet laten de zender aan te ploffen terwijl iets bijschuiven ook kan toch???? tot zover mijn beleving hiermee.

orionwest
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 apr 2009, 20:53
Locatie: omg. den helder

Re: Noord Holland ontvangst 15-11-2011

Bericht door orionwest »

Juist, Alpenjager !
helemaal mee eens, want, zo gaat het!- Er wordt wel geluisterd, hoor(geloof ik)-maar als het dan een klein signaal op afstand lijkt, denken ze kennelijk: O, die zit zo ver weg of zo, die heeft van mij geen last !
Dit is ook mijn ervaring, je zult het altijd houden, net zoals diegenen, die niet weten, dat 1660 een uitluisterfrequentie is voor duitse reddingsboten op de noordzee, en als men het te gek maakt, komt er zelfs antwoord !!!- onder de ontvangen zender door,ze weten natuurlijk, dat het zendende station dat niet hoort, maar het luisterende wel, dus dat heb ik maar ff rondgeschreeuwd, Jongens, kijk uit, op die freq, ook overdag !- groets, Wout

dutchman
Berichten: 88
Lid geworden op: 08 nov 2008, 17:32
Locatie: de achterhoek

Re: Noord Holland ontvangst 15-11-2011

Bericht door dutchman »

hi de veldwachter dat was al een tijd geleeden
een rapport uit alkmaar ben er wel blij mee
groeten de dutchman uit deachterhoek
;wee t)

Plaats reactie