1503/1512/1521/1566/1584/1602 in Gaasterland

Hier staan de oude rapporten

Moderators: ascona, pieter

Gesloten
Hans de Swan
Berichten: 2771
Lid geworden op: 02 jun 2006, 17:00
Locatie: ZO-Friesland
Contacteer:

1503/1512/1521/1566/1584/1602 in Gaasterland

Bericht door Hans de Swan »

Vanmiddag met de familie wezen neuzen bij het IJsselmeer, net voorbij het Rijsterbos in Gaasterland.
Had mijn oude, vertrouwde portabel Sony ICF-30 mee... http://www.universal-radio.com/catalog/ ... fsw30.html en deze ontvangt slechts op de interne ferriet...

1503 kHz.: Helaas niets meer van Radio 0511 te nemen.
1512 kHz.: Zeer goed signaal en dito modulatie!
1521 kHz.: Kon Radio Atlantis nog zwak meekrijgen, modulatie was net hoorbaar.
1566 kHz.: Zeer sterk signaal, goede modulatie.
1584 kHz.: Ook Radio Paradijs was nog zwak te ontvangen (modulatie was net een fraktie beter hoorbaar dan Atlantis)!
1602 kHz.: Radio Waddenzee stuiterhard met uitstekende modulatie.

Ben ooit als klein kind in 1971 op vakantie geweest in Gaasterland en altijd is me die houten uil bijgebleven aan het begin van het Rijsterbos... 8) Verleden jaar hing de bewuste uil er nog tot mijn grote verrassing, alsof er nooit iets veranderd was in al die jaren... Het beest zag er zelfs nog patent uit... :-) Vandaag was de houten uil echter van zijn stekkie verdwenen... :(
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

Pacman
Ere lid
Berichten: 4889
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:28

Re: 1503/1512/1521/1566/1584/1602 in Gaasterland

Bericht door Pacman »

Hans de Swan schreef:Vanmiddag met de familie wezen neuzen bij het IJsselmeer, net voorbij het Rijsterbos in Gaasterland.
Had mijn oude, vertrouwde portabel Sony ICF-30 mee... http://www.universal-radio.com/catalog/ ... fsw30.html en deze ontvangt slechts op de interne ferriet...

1503 kHz.: Helaas niets meer van Radio 0511 te nemen.
1512 kHz.: Zeer goed signaal en dito modulatie!
1521 kHz.: Kon Radio Atlantis nog zwak meekrijgen, modulatie was net hoorbaar.
1566 kHz.: Zeer sterk signaal, goede modulatie.
1584 kHz.: Ook Radio Paradijs was nog zwak te ontvangen (modulatie was net een fraktie beter hoorbaar dan Atlantis)!
1602 kHz.: Radio Waddenzee stuiterhard met uitstekende modulatie.

Ben ooit als klein kind in 1971 op vakantie geweest in Gaasterland en altijd is me die houten uil bijgebleven aan het begin van het Rijsterbos... 8) Verleden jaar hing de bewuste uil er nog tot mijn grote verrassing, alsof er nooit iets veranderd was in al die jaren... Het beest zag er zelfs nog patent uit... :-) Vandaag was de houten uil echter van zijn stekkie verdwenen... :(

Ja, ja en om hoe laat heb je geluisterd Hans?
Gistermiddag hoorde ik o.a. deze bij Radio Atlantis:
http://www.youtube.com/watch?v=IfniG-AdSC4
Hawkwind-Silver Machine

Dit nummer knalde uit de bovenzak van mijn jas.
Hierin had De Pacman zijn kleine Philips transistorradio (verstopt). :D
Samen met mijn vrouw fietsten we een rondje, met onze jassen goed dicht!
We zagen zelfs nog een 'jong hert' oversteken.

Natuurlijk heb ik de door jou ontvangen stations ook gehoord.
Vele hier mooi achterhuis in de zon op de SuperTech aangesloten op de loopantenne.
Omstreeks 16.30 uur kwam Paradijs hier 'opzetten'.

Trouwens daar in het Rijsterbos zijn we vaak geweest.
Er zit vlakbij het bos een snackbar, waar het vaak zeer druk is.
Zelfs eens zo druk dat we besloten om de bestelde snacks bij onze auto op te eten.
Met op de achtergrond (tijdens het 'smullen') Radio Laser 558 met hun 'Sixties Sunday' op de autoradio!

Wat een tijden Hans,

RP(i) ;)
Pacman (Ere lid) hoort nog steeds veel...

Hans de Swan
Berichten: 2771
Lid geworden op: 02 jun 2006, 17:00
Locatie: ZO-Friesland
Contacteer:

Re: 1503/1512/1521/1566/1584/1602 in Gaasterland

Bericht door Hans de Swan »

Ja, idd wat een tijden. Toen ik als klein jochie daar op vakantie was keek ik m'n ogen uit. Dat was in de tijd van CCR en Steppenwolf... 's Avonds was er eens in de buurt een illegaal popconcert en de kleine Swan zat in zijn (stapel)bed daarvan heerlijk mee te genieten (mijn ouders huurden daar toen een (geel) zomerhuisje op een camping). Ze vertelden dat de politie daar op afgekomen was en 's ochtends zag ik magere mensen in spijkerkleding met heel lang haar en een gitaar op de rug, langs de kant van de weg liften. Ik had als zesjarige ook het idee dat iedereen een portabel radio had. Veronica en Noordzee schalden over de camping, maar ook op het strand, na ongeveer twee kilometer wandelen door het Rijsterbos. Respect voor elkaar is natuurlijk belangrijk, maar soms mis ik dat portabel radiogeluid zoals je dat vroeger overal op het strand hoorde...

Euh... Afgelopen zondag heb ik ergens zitten luisteren tussen grofweg 16:00 en 17:00 uur. Ik had trouwens niet de indruk dat Radio Paradijs "kwam opzetten", omdat het signaal continu op dezelfde sterkte lag (en dus geen fading vertoonde).

PS: De snackbar tegenover het bos is er nog steeds (en ze hebben ook nog steeds geen sanitaire voorzieningen)... ;)
HF-junk, verslaafd aan ether.

Your Sound My Sound
Afbeelding

Gesloten