Even voorstellen

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JG van Straten
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mei 2016, 17:07
Locatie: Werkendam

Even voorstellen

Bericht door JG van Straten »

Hallo allemaal,

Ik ben JG van Straten en ben woonachtig in Werkendam. Radio is altijd al een hobby geweest en nog steeds scan ik de radiobanden af of ik een ver station kan ontvangen. De interesse in radio gaat van het nieuwe DAB+ tot de oude vertrouwde midden- en lange golf, met uiteraard de oude zee zenders, en ook antieke radio's hebben m'n aandacht. Tijdens een vakantie in de USA ook kennis gemaakt met c-quam stereo uitzendingen op de middengolf en met de in de USA gebruikte technieken zoals HD radio op FM en AM en Sirius/XM radio. Voor ontvangst van de AM banden gebruikt ik een Icom IC-R8500 met een draadantenne en aparte aarde. Alleen jammer dat ik een buurman met goedkope led verlichting heb, het stoort nogal.

dotinga00
Berichten: 257
Lid geworden op: 18 mar 2016, 19:38
Locatie: Leeuwarden, The netherlands

Re: Even voorstellen

Bericht door dotinga00 »

JG van Straten schreef:Hallo allemaal,

Ik ben JG van Straten en ben woonachtig in Werkendam. Radio is altijd al een hobby geweest en nog steeds scan ik de radiobanden af of ik een ver station kan ontvangen. De interesse in radio gaat van het nieuwe DAB+ tot de oude vertrouwde midden- en lange golf, met uiteraard de oude zee zenders, en ook antieke radio's hebben m'n aandacht. Tijdens een vakantie in de USA ook kennis gemaakt met c-quam stereo uitzendingen op de middengolf en met de in de USA gebruikte technieken zoals HD radio op FM en AM en Sirius/XM radio. Voor ontvangst van de AM banden gebruikt ik een Icom IC-R8500 met een draadantenne en aparte aarde. Alleen jammer dat ik een buurman met goedkope led verlichting heb, het stoort nogal.

Hallo Jan, leuk en welkom....! Ik zou zelf die buurman een wat betere verlichting op zijn verjaardag kado doen :o

Groet Marcel

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door RadioRob »

ja inderdaad,
de goeie niet storende soort lampjes geven.
wel gelijk de oude lampjes opeisen natuurlijk, eerlijk zeggen waarom kan geen kwaad toch?
des al niet te min hartstikke welkom hier op het forum!

VrGr Rob.
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

Plaats reactie