Ook maar voorstellen

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
snelevendan
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jan 2015, 04:49

Ook maar voorstellen

Bericht door snelevendan »

Hallo,

Mijn naam is Vince, kom uit de buurt van Zwolle, vind AM al jaren interessant. Heb wat kleine pll am zendertjes gehad (200mw dingetjes) maar zou graag eens iets groters willen hebben om de volgende stap mee te zetten. Hoop hier vooral kennis op te doen, vind het leuk om de soldeerbout vast te houden maar zelf een zender bouwen wacht ik nog even mee.

Beetje karige intro, maar 'Hallo' dus!

Gebruikersavatar
Nora
Berichten: 913
Lid geworden op: 28 jun 2010, 04:08

Re: Ook maar voorstellen

Bericht door Nora »

Hallo Vince.

Zelfbouw rules... :L
Op het forum is er genoeg te lezen.
In het zelfbouw gedeelte, maar ook in de schematheek staan heeeeeel veel bouw ontwerpjes. Kleine en grote zenders, modulators en voedingen. Genoeg om ideeën op te doen.
Ik zou zeker niet terugschrikken, gewoon die soldeerbout aan, en beginnen.
Hier op het forum zijn genoeg mensen die je tijdens de bouw vooruit helpen.
Wij zijn allemaal 100%..... 100% prettig gestoord....

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ook maar voorstellen

Bericht door RadioRob »

Hallo Vince,
hartstikke welkom op het forum alhier!
karig moet kunnen, niks moet hier dus wat dat betreft geen probleem!
t)
VrGr Rob. h)
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

orionwest
Berichten: 366
Lid geworden op: 22 apr 2009, 20:53
Locatie: omg. den helder

Re: Ook maar voorstellen

Bericht door orionwest »

Hallo, Vince !
Ook welkom vanaf deze kant !
Je zei , dat je een paar PLL- dingetjes hebt gehad( gehad, is zonde), want die dingen zijn een prima basis om op voort te borduren....veelal, komt er meer signaal vanaf , dan van een DDS, en mijn ervaring met de PLL is, hij onthoudt de laatst gekozen frequentie...Dat is bij mij zo, hoor !
Succes met de hobby, zodra dat goed gaat , ben je voor je het weet een Junkie...
Een Onschuldige Etherjunk, welteverstaan !!! d) enne, ga je goed orie"nteren, voor de gevaarlijke frequenties, ik kan nu nog niet zien of dat op de Kg of Mg bij jou gaat worden, zodiedoendes !!!
gr, Wout. pi)

snelevendan
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jan 2015, 04:49

Re: Ook maar voorstellen

Bericht door snelevendan »

Danku danku! d) Freak/junk/verzamelaar ben ik al een tijdje hoor :) Heb een aardige collectie 60s/70s transistorradiootjes, enkele buizenradio's, de complete 'K-chassis' collectie kleurentelevisies van Philips en belachelijk veel meetapparatuur (scopes, toonfietsen, rf oscillators, buisvoltmeters) en ook nog een hele hoop new old stock onderdelen (buizen, transistors etc etc)

Vind de mg net zo interessant als de kg maar stiekem gaat mijn voorkeur uit naar de kg, komt toch wel door een 1949 philips buizenradio die hier staat met een zeer uitgebreide kortegolf! Maar om de eerste 'stappen' te gaan zetten lijkt de mg mij net weer interessanter! Keuzes keuzes haha..

Plaats reactie