Maak het met radiobuizen

Stel je even voor en zeg ons wie je bent.

Moderators: westcoast, webmaster, RadioRob

Plaats reactie
cardano
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2018, 14:40

Maak het met radiobuizen

Bericht door cardano »

Hallo iedereen,
Mijn naam is Teus Groeneveld en ben altijd geinteresseerd in zaken rondom radiobuizen. Of het nou ontvangers of zenders zijn...als het maar zo eenvoudig mogelijk is.
Ik scheum regelmatig het internet af om te kijken of er wat leuks is. In de loop der jaren heb ik al een heleboel verzameld en is terug te vinden op mijn sit www.cardan.nl
Mijn doel is om ook via dit platform een gecombineerde radio en zender te kunnen bouwen. Zowel de radio en zender mag maar een buis bevatten, bijv een EFL/PFL of een ECL/PCL buis.
Als jullie ideeen hebben, hoor ik dit graag en start met de bouw ervan... Uiteraard worden jullie op de hoogte gehouden omtrent de resultaten !

Pacman
Ere lid
Berichten: 4889
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:28

Re: Maak het met radiobuizen

Bericht door Pacman »

Sorry, ik zie dit als een 'Advertentie'.....


Groet,

RP(i) ;)
Pacman (Ere lid) hoort nog steeds veel...

Gebruikersavatar
Willem v K
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 mei 2008, 22:40
Locatie: Friesland

Re: Maak het met radiobuizen

Bericht door Willem v K »

.....maar wel leuk!
t)

Gebruikersavatar
webmaster
Site Admin
Berichten: 4118
Lid geworden op: 26 mei 2006, 10:01
Locatie: Parel van de Veluwe
Contacteer:

Re: Maak het met radiobuizen

Bericht door webmaster »

Ja, idd Is wel een form van adverteren. Ik denk niet dat hierdoor de omzet omhoog springt dus heb ik er niet direct moeite mee.
Staan leuke (buizen) schakelingen tussen, het meeste; zo niet alles is al het internet gepasseerd. Ik zie bv. schakelingen uit het F.R.M. en van Jack.
En daar kun je de mist in gaan. Als Educatie moet je natuurlijk dingen plaatsen die werken of kloppen. Wat te denken van het schema van de 50-130watt middengolfzender? Deze is al vaker besproken, en klopt niet. Deze komt uit het FRM februari 1983 http://www.freeradiomagazine.nl/FRM/FRM_83-02.pdf
In dit schema klopt de aansturing van de eindtrap niet.
mg50-130.PNG
Ik ben van mening dat wat je dan aanbied wel moet kloppen. Ik heb natuurlijk niet alles bekeken.
Webmaster am-forum.

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: Maak het met radiobuizen

Bericht door Boomi »

Inderdaad, dat zal ook de verkopen geen goed doen, wanneer er zaken getoond worden die niet werken.
Wanneer je rucksichtlos zaken van internep kopieert kan je al snel de mist in gaan.
Real Transmitters glow in the dark

cardano
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2018, 14:40

Re: Maak het met radiobuizen

Bericht door cardano »

Jongens (en meiden...),

Doe niet zo flauw. Ik verdien nagenoeg niets aan mijn site. Ik wil alleen het onderwijs mogelijkhied bieden om jongeren te bezielen in Techniek en daarnaast leuke schema's bewaren voordat alles weg is. Bij wat googlen constateer ik dat vele links helaas al weg zijn.
Mijn hart ligt nog steeds bij buizen en ik hoop dit zo lang mogelijk uit te dragen. Zo kwam ik bijv. iemand tegen die een eigen 402 spoel gemaakt heeft. Ik heb dit zelf niet uitgetest, maar geweldig toch zo'n initiatief ? Wie heeft tijd om hiermee een radio te maken ? Ik hoor graag van jullie...

Groetjes,

Teus Groeneveld
Eygelshoven

Gebruikersavatar
webmaster
Site Admin
Berichten: 4118
Lid geworden op: 26 mei 2006, 10:01
Locatie: Parel van de Veluwe
Contacteer:

Re: Maak het met radiobuizen

Bericht door webmaster »

Nou, sorry dit heeft niets met flauw doen te maken. Er wordt ook niet gezegd dat dit niet is toegestaan; zoals ik schreef ik heb er geen moeite mee. Het initiatief is zeker goed, maar nogmaals; Je "bewaarde schema's" zouden dan wel goed moeten zijn en als daar iemand dan met een opmerking op komt zou je dat alleen maar moeten zien als opbouwende kritiek.

Veel suc6
Webmaster am-forum.

Gebruikersavatar
Boomi
Berichten: 8714
Lid geworden op: 25 okt 2006, 22:52
Locatie: de Achterhoekse bergen

Re: Maak het met radiobuizen

Bericht door Boomi »

Was ook hier zeker niet als flauw zijn bedoeld.
Als je net begint, en als het dan niet werkt dan denk je dat het aan je zelf ligt.
Wanneer je mensen op het 'electronica pad' wil brengen, zouden de eerste schakelingen goed moeten zijn.
Dan krijg je er meteen lol in en kan je daarna wel een (of meer) tegenslag(en) aan. :D

Ik waardeer het initiatief ten zeerste, ben alleen wel bang dat het nog maar weinig jeugdigen zal raken.
Met hun mobiel ligt de wereld en alle muziek aan hun voeten, wat zullen ze dan nog met ontvangers en versterkers... :(

Ja, hier wel eens een ontvanger gemaakt met 402 spoel, en ik meen een ef3 o.i.d.
Moet ook nog wel ergens een boekje met schema(s) hebben. Maar ja, waar ligt dat?
Real Transmitters glow in the dark

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Maak het met radiobuizen

Bericht door RadioRob »

Welkom Teus,

Het is wel belangrijk dat er het een en ander bewaard blijft dat vind ik wel belangrijk.
http://www.freeradiomagazine.nl/FRM/FRM_83-02.pdf
jammer wel van die waardeloze fout die er in staat ja.

http://www.freeradiomagazine.nl/



VrGr Rob.
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

Gebruikersavatar
webmaster
Site Admin
Berichten: 4118
Lid geworden op: 26 mei 2006, 10:01
Locatie: Parel van de Veluwe
Contacteer:

Re: Maak het met radiobuizen

Bericht door webmaster »

RadioRob schreef:Welkom Teus,

Het is wel belangrijk dat er het een en ander bewaard blijft dat vind ik wel belangrijk.
Das zeker waar, op de Share van het am forum staan ze ook, in het menu onder doc. ;)
share.PNG
Webmaster am-forum.

RadioRob
Site Admin
Berichten: 4558
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:53
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Maak het met radiobuizen

Bericht door RadioRob »

Nog even off topic,

Eerlijk nog nooit geweten!
(Hoe haal ik die trouwens binnen?)

Los van dat er was ergens dat die fouten in de schema’s besproken werden,
MAAR WAAR?
h)
VrGr Rob.
is het wel zo wijs om iets te schrijven?

Plaats reactie